امروزه جراحی بینی ، جزء پرطرفدارترین جراحی های زیبایی صورت به شمار می آید ؛ زیرا شکل ظاهری بینی در زیبایی چهره ، نقش پررنگی دارد به همین علت است که افراد بسیار زیادی تصمیم به انجام آن می گیرند. نسبت بانوان به آقایانی که خواهان انجام جراحی بینی فانتزی هستند ، بسیار بیشتر است. مهم ترین نکته در جراحی زیبایی بینی ، تناسب صورت و اعضای آن با بینی عمل شده می باشد ؛ به همین علت فرد باید در انتخاب مدل بینی بسیار دقت کند ؛ برای مثال بینی فانتزی مناسب افرادی که صورتی بزرگ و پهن دارند ، نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر با دکتر محمدحسین طاهریان ، جراح بینی تهران همراه باشید.

 

جراحی بینی فانتزی در تهران - دکتر طاهریان

 

قوس و نوک بینی سربالا ، از مهم ترین ویژگی های فرم ظاهری بینی فانتزی یا عروسکی است ( بینی فانتزی در بین مردم با نام بینی عروسکی نیز شناخته می شود. )؛ از دیگر ویژگی بینی های عروسکی می توانیم به مواردی ؛ همچون اندازه کوچک ، تیغه بسیار نازک ، حفره های بینی کوچک و غیره اشاره کنیم. قبل از انجام جراحی بینی فانتزی ، به خاطر داشته باشید که تغییرات ایجاد شده در بینی شما ، دائمی خواهد بود ؛ پس دقت لازم در انتخاب بهترین جراح بینی در تهران که قادر به تحقق بخشیدن به توقعات منطقی شما باشد ، مدنظر قرار دهید.

کاندیدای مناسب این پروسه 

اگر شما خواهان داشتن یک شکل دلنشین و تیز از تیغه تا نوک بینی هستید و می خواهید بینی شما مثل بینی یک عروسک دارای یک خط مشخصی باشد که در آن نوک بینی ، اندکی بالا است ؛ عمل بینی فانتزی ، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

عمل بینی گوشتی فانتزی

یکی از دغدغه هایی که متقاضیان عمل بینی گوشتی دارند این است که آیا می توانند بینی شان را به فرم عروسکی جراحی کنند یا خیر ؟ عمده بافت های تشکیل دهنده بینی های گوشتی ، غضروف های ضعیف هستند. بدین معنا هدف اول جراح در جراحی کردن این نوع بینی ها ، استحکام بخشیدن به ساختار است. اما برخلاف این موضوع ، برای پیاده سازی مدل فانتزی ، باید تغییرات نسبتا زیادی بر روی بینی اعمال شود. با توجه به این مسئله انتظار می رود که بینی گوشتی تحمل تغییرات زیاد را نداشته باشد. علاوه بر این موضوع اصولا بینی های گوشتی در قیاس با استخوانی ، پوستی با ضخیم را دارا هستند. ضخامت بالای پوست اجازه نمی دهد تغییرات اعمالی حین جراحی بینی فانتزی به خوبی نمایان گردند.

اما این نکته را هم در ذهن داشته باشید که خود بینی های گوشتی نیز انواع مختلفی داشته و در مقایسه با همدیگر برخی از ان ها ساختار محکم تر و پوستی با ضخامت کمتر را دارا هستند. بنابراین در مجموع می توان گفت که عمل بینی طبیعی برای بینی های گوشتی مناسب تر است اما نمی توان با قطعیت گفت که پیاده سازی مدل فانتزی غیر ممکن است. پزشک با در نظر گرفتن مشخصه های هر شخص از جراحی بینی گوشتی سعی می کند تا جایی که امکان دارد مدل فانتزی را برای بینی اعمال نماید.

یک ماه بعد از جراحی بینی فانتزی با دکتر طاهریان

عمل بینی فانتزی استخوانی

بینی ها را می توان در سه دسته بینی گوشتی ، استخوانی و نیمه غضروفی جای داد ؛ بینی های استخوانی دارای قوز ، غضروف محکم و پوست نازک می باشند ، با توجه به ویژگی های ذکر شده ، بینی های استخوانی بهترین کاندید جهت انجام جراحی بینی فانتزی در تهران هستند ؛ چرا که در حین عمل بینی استخوانی ، می توان تغییرات بسیاری را در آن ها اعمال کرد.

مدل بینی فانتزی طبیعی

یکی دیگر از مدل های عمل زیبایی بینی ، جراحی بینی نیمه فانتزی می باشد که ترکیبی از بینی طبیعی و فانتزی است ، در این مدل علاوه بر حفظ ظاهر طبیعی بینی در بینی کمی قوس ایجاد شده و نوک آن نیز سربالا می باشد. ( بینی نیمه فانتزی )

جراحی بینی فانتزی با لیزر

در حین انجام عمل بینی ، جراح بر روی تغییر ساختار استخوان و غضروف بینی متمرکز می شود که با استفاده از لیزر نمی توان بر روی موارد ذکر شده تغییر ایجاد کرد ؛ لازم به ذکر است تنها کاربرد لیزر در عمل زیبایی بینی رفع زخم های ناشی از آن است ؛ بنابراین در حال حاضر امکان انجام جراحی زیبایی بینی به وسیله لیزر وجود ندارد و تمام سخنان و مطالبی که در این مورد می شنوید ، صرفا جنبه تبلیغاتی دارند.

بهترین جراح بینی فانتزی در تهران

یکی از مهم ترین نکاتی که نتیجه جراحی بینی فانتزی به آن بستگی دارد ، دکتر عمل بینی فانتزی می باشد و افراد باید در انتخاب آن بسیار دقت کنند ؛ زیرا در صورتی که جراح بینی انتخابی شما به میزان کافی مهارت نداشته باشد ، ممکن است عوارض جبران ناپذیری در فرم ظاهری بینی و همچنین عملکرد تنفس بیمار به وجود آید ؛ برخی از این عوارض عبارت اند از : قوس بیش از حد ، نوک بینی بسیار سربالا ، کوچکی بیش از اندازه سوراخ های بینی ، مشکلات تنفسی و غیره.

 

جراحی بینی فانتزی در تهران - دکتر طاهریان

 

در بسیاری از موارد ، بینی فرد به قدری در حین جراحی زیبایی بینی تخریب می شود که با انجام جراحی بینی ترمیمی نیز نمی توان مشکلات آن را بر طرف کرد ؛ بنابراین برای انجام عمل بینی فانتزی در انتخاب بهترین دکتر بینی فانتزی در شهر تهران ، بسیار دقت کنید و یکی از بهترین آن ها را انتخاب کنید.

نکاتی که درباره عمل بینی فانتزی باید در نظر داشته باشید

  • برای به دست آمدن این نتیجه ، بینی فرد مراجعه کننده باید بافت ، استخوان و غضروف محکم و استوار و همچنین پوستی نازک داشته باشد تا دکتر محمدحسین طاهریان ؛ بهترین جراح بینی تهران قادر باشد تغییرات را در آن اعمال نماید.
  • در کل می توان گفت آن دسته از افرادی که بینی آن ها استخوانی است و به علاوه دیگر اجزای صورت آن ها ظریف و کوچک می باشد ، کاندیدای مناسب تری برای جراحی بینی فانتزی می باشند.
  • شما به عنوان یک زیباجو ، نباید به جراح اصرار کنید که اندازه بینی را بیشتر از حد معمول کوچک کند و تصمیم گیری نهایی را به عهده ایشان بگذارید. توجه داشته باشید در صورتی که بینی خیلی کوچک شود ، امکان دارد مشکلات تنفسی رخ دهد و امکان اصلاح آن از طریق عمل بینی ترمیمی نیز نباشد.
  • به متقاضیانی که دارای بینی گوشتی می باشند توصیه می شود تا جراحی بینی طبیعی را برگزینند ، زیرا این پروسه برای آن ها مناسب تر است.
  • قبل از رفتن زیر تیغ جراحی ، باید در انتخاب یک پزشک بینی خوب در تهران نهایت دقت را به خرج دهید و فردی با تجربه و با مهارت را انتخاب نمایید تا هم به نتیجه دلخواه خود رسیده و هم از بروز خطرات جلوگیری کرده باشید.

 

جراحی بینی فانتزی در تهران - دکتر طاهریان

 

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی فانتزی

بیماران جهت گرفتن نتیجه مطلوب و بهبودی سریع تر ، باید یک سری نکات را قبل و بعد از عمل بینی رعایت کنند که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

اقدامات قبل از جراحی بینی :

  • اولین و مهم ترین اقدامی که بیمار باید به منظور شروع عمل بینی فانتزی انجام دهد ، انتخاب جراح خوب بینی می باشد ؛ زیرا نتیجه عمل بینی عروسکی بستگی به انتخاب او دارد ، بنابراین بیمار باید به هنگام انتخاب دکتر محمدحسین طاهریان ، بهترین دکتر برای عمل بینی عروسکی در تهران ، بسیار دقت کند تا بهترین آن ها را برگزیند.
  • در جلسه معاینه جراحی بینی فانتزی ، بیمار باید درباره تمامی سوابق پزشکی خود به جراح توضیحات کافی را بدهد ، همچنین از آن جا که وی باید اطلاعات کافی درباره داروهای مصرفی بیمار داشته باشد ، او باید درباره حساسیت های دارویی خود نیز به پزشک اطلاع دهد.
  • ممکن است پزشک ، برای بیمار یک سری دارو تجویز کند که در این صورت بیمار باید در مصرف آن ها دقت کرده و سهل انگاری نکند.
  • آزمایشات مورد نیاز که توسط جراح ، برای بیمار تجویز می شود ضروری می باشند ، بنابراین بیمار باید تمامی آزمایشات تجویز شده را انجام دهد.
  •  افرادی که اقدام به انجام عمل بینی فانتزی کرده اند ، باید مصرف سیگار و الکل را قطع کنند ؛ زیرا این موارد باعث اخلال در اکسیژن رسانی در حین عمل بینی می شوند.
  • بیماران باید از مصرف داروهایی مانند آسپرین و پروفن که باعث اختلال انعقاد خون می شوند ، اجتناب کنند ؛ زیرا مصرف این موارد مانع بند آمدن خونریزی در حین عمل می شود.
  • بهتر است بیمار در روز عمل دماغ عروسکی ، تنها به بیمارستان مراجعه نکند و یک همراه با خود ببرد.
  • بیماران هنگامی که به منظور انجام جراحی بینی به کلینیک مراجعه می کند ، باید تمامی آزمایشات خود را به همراه داشته باشند.

 

جراحی بینی فانتزی در تهران - دکتر طاهریان

 

بهبودی بعد از عمل بینی فانتزی :

  1. در طول دو هفته بعدی ، داروهایی برای تسکین تورم یا درد تجویز می شود ؛ هر چند بیشتر این علائم ، بعد از یک یا دو هفته از بین می رود.
  2. 5 تا 6 روز بعد از جراحی ، گچ و بخیه های بینی بعد از انجام بررسی لازم ، برداشته می شود.
  3. 13 تا 14 روز بعد از عمل بینی فانتزی ، بخیه های باقی مانده از جراحی برداشته می شود.
  4. اکنون شما صاحب یک بینی جدید و یک چهره جدید هستید !

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

  • پس از عمل ، همه بیماران دچار تورم و کبودی می شوند ؛ آن ها می توانند به منظور رفع کبودی و ورم از کمپرس یخ استفاده کنند.
  • بیمار پس از عمل بینی فانتزی ، باید تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کند ؛ برای مثال بهتر است تا مدتی ، بیشتر از غذاهای نرم و آبکی استفاده کند و هم چنین سدیم و ادویه را نیز از رژیم غذایی خود حذف کند ؛ زیرا این موارد تشدید کننده ورم می باشند.
  • بیمارانی که عمل زیبایی بینی ، انجام داده اند باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند.
  • انجام ورزش هایی همانند شنا که باعث فشار آمدن به بینی می شود تا مدتی برای افرادی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند ، ممنوع است.
  • اشخاصی که جراحی بینی فانتزی انجام داده اند ، تا مدتی اجازه استفاده از عینک طبی و آفتابی را ندارند زیرا ممکن است استفاده از عینک باعث تغییر شکل در بینی شود.
  • گرما باعث افزایش ورم می شود در نتیجه بیماران باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنند.
  • کسانی که عمل بینی عروسکی انجام داده اند باید با دهان باز عطسه و سرفه کنند ؛ همچنین ، باید از فین کردن نیز خودداری کنند ، زیرا باعث شروع خونریزی در بینی می شود.
  • بیماران باید درباره زمان استحمام بعد از عمل بینی ، با دکتر محمدحسین طاهریان ؛ جراح بینی تهران خود مشورت کنند.
  • بیمارانی که جراحی زیبایی بینی فانتزی ، انجام داده اند باید در هنگام خواب نیز نکاتی را رعایت کنند ؛ برای مثال به طور طاق باز بخوابند و هنگام خواب دو بالش در زیر سر خود قرار دهند.

استحمام بعد از جراحی بینی فانتزی

پس از اینکه از بیمارستان مرخص شدید ، باید تا زمانی که پانسمان برداشته شده و بخیه ها کشیده شوند ، از حمام کردن پرهیز نمایید. علت این امر این است که در صورت برخورد کردن آب به زخم ها ، امکان بروز عفونت در ناحیه جراحی شده بالا می رود. بنابراین در این مدت سعی کنید صورت خود را با دستمال مرطوب تمیز کنید و یا اگر مجبور به حمام کردن شدید پشت به دوش بایستید. در هفته اول ریکاوری می توانید از وان هم استفاده نمایید ، اما توجه کنید که آب خیلی داغ نباشد تا بخار آن باعث تنگی نفس نگردد.

 

 

تاثیر ضخامت پوست در عمل بینی عروسکی

ضخامت پوست معمولا در نتیجه و شکل پایانی بینی تاثیر زیادی دارد. بینی هایی که پوست ضخیمی دارند اصولا بعد از انجام عمل جراحی بینی فانتزی ، به سبب میزان تغییرات زیادی که اعمال شده اند ، به میزان بیشتری متورم می شوند و البته ضخامت آن ها اجازه نمی دهد آن طور که باید اصلاحات انجام شده به چشم آیند. در طرف دیگر بینی هایی با پوست نازک ، می توانند کوچکترین تغییر را بر روی ظاهر بینی نشان دهند. البته نازک بودن پوست نیز محدودیت های خودش را دارد. به طور مثال علاوه بر اصلاحات ، در صورت بروز کوچکترین خطا نیز ، پوست نازک نمی تواند آن را پوشش دهد و بر روی ظاهر بینی پدیدار می گردد. از این بابت لازم است که جراح ، عمل بینی فانتزی را با دقت به انجام برساند.

عمل بینی فانتزی مردانه

خیلی به ندرت پیش می آید که آقایان متقاضی عمل بینی عروسکی باشند. با توجه به مشخصه های یک بینی فانتزی ، این مدل می تواند تا حد زیادی چهره را تحت تاثیر قرار دهد. چرا که تغییرات در عمل بینی فانتزی زیاد و چشمگیر است. وجود یکی بینی خیلی کوچک ، با قوس زیاد و سر بالا بر روی صورت مردانه ، نمی تواند ظاهر و جلوه زیبایی را ایجاد نماید و به عبارتی تا حدی از حالت مردانه چهره آقایان می کاهد. با توجه به این که آقایان اصولا تمایل دارند این ویژگی در چهره شان حفظ شود ، به جای جراحی بیمی فانتزی به عمل بینی طبیعی روی می آورند.

مزایای اجرای جراحی بینی فانتزی

علاوه بر جنبه‌های زیبایی که باعث صاف شدن، ظریف شدن و جلب کشیدن جذابیت صورت می‌شود، لازم است توجه داشت که برخی افراد زیباجو نیاز به حل مشکلات تنفسی نیز دارند. جراحی بینی عروسکی می‌تواند به صورت یک راهکار جامع، هم زیبایی و هم عملکردی یا فانکشنال بینی را بهبود بخشد:

  • تغییر اندازه بینی: این جراحی می‌تواند به کوچک‌تر شدن بینی کمک کند.
  • تغییر اندازه و شکل سوراخ‌های بینی: با اصلاح سوراخ‌های بینی، تنظیم بهتری در تنفس ایجاد می‌شود.
  • ایجاد هارمونی در بینی و ویژگی‌های دیگر صورت: این جراحی می‌تواند تعادل بهتری در تناسب بین بینی و سایر ویژگی‌های صورت ایجاد کند.
  • تغییر شکل و اندازه پل بینی: اقداماتی برای بهبود شکل و اندازه پل بینی را شامل می‌شود.
  • بهبود و ارتقا یافتن شکل و اندازه نوک بینی: اصلاحات در نوک بینی به جلوگیری از اشکال و اندازه نامناسب کمک می‌کند.
  • اصلاح انحرافات موجود در سوراخ‌های بینی: جهت بهبود تنفس و رفع مشکلات مرتبط با سینوس و مجاری تنفسی.

بهبود تنفس و رفع مشکلات مربوط به سینوس و مجاری تنفسی: اقداماتی برای بهبود تنفس و خلاص شدن از مشکلات مربوط به سینوس و مجاری تنفسی را شامل می‌شود.

رژیم غذایی مفید برای تسریع در بهبود بعد از جراحی بینی عروسکی

برای حمایت از فرایند بهبود پس از جراحی بینی فانتزی ، می‌توانید از یک رژیم غذایی سالم و متعادل بهره ببرید. این رژیم غذایی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • میوه‌ها و سبزیجات: این انواع غذاها به راحتی هضم می‌شوند و در حفظ وزن در دوره استراحت بدن کمک می‌کنند. میوه‌ها و سبزیجات منابع غنی ویتامین C هستند که تولید کلاژن را افزایش می‌دهند و فرایند بهبود را تسریع می‌بخشند.
  • کربوهیدرات‌ها مانند برنج و پاستا: این مواد غذایی نیز گوارش را بهبود می‌بخشند و مصرف آنها قبل از مداخلات پزشکی مزمن، به جلوگیری از یبوست در طول دوره بهبود بسیار مفید است.
  • پروتئین‌ها: گوشت مرغ، بوقلمون، ماهی، تخم‌مرغ و غذاهای دریایی بهترین منابع پروتئین برای حمایت از عضلات هستند. با این حال، مصرف آنها باید بعد از جراحی به مدتی کاهش یابد.
  • چربی‌های اشباع نشده: برای استفاده مفید از چربی‌ها، بهتر است نوع اشباع نشده آن را انتخاب کنید. آووکادو، روغن زیتون، روغن ماهی، آجیل و میوه‌های خشک، منابع خوبی از چربی‌های اشباع نشده هستند و برای سلامتی بدن اساسی می‌باشند.

آیا آقایان می‌توانند داوطلب خوبی برای عمل بینی با مدل عروسکی باشند؟

اگر به دیدگاه دنیای مد نگاه کنیم، هیچ چیز غیر ممکنی وجود ندارد و برخی از آقایان را مشاهده می‌کنیم که اصرار دارند که بینی‌هایی به شکل مدل عروسکی داشته باشند. اما اگر با استانداردهای طلایی زیبایی مواجه شویم، به این نتیجه خواهیم رسید که صورت آقایان دارای ویژگی‌های مردانه‌ای است که بسیار با ویژگی‌های ظاهری بانوان تفاوت دارد و ایجاد هماهنگی بین بینی به شکل مدل عروسکی و دیگر ویژگی‌های صورتی ممکن نیست.

بیشتر آقایان زمانی که به جراح زیبایی مراجعه می‌کنند، تأکید دارند که بینی آنها طبیعی به نظر برسد و ویژگی‌های یک صورت مردانه در آن حفظ شود. اینکه طی جراحی بینی فانتزی به مدل عروسکی تغییر کند، طبیعتاً این انتظار آقایان را برآورده نمی‌کند؛ بنابراین، عمل بینی با مدل عروسکی برای آقایان به عنوان یک انتخاب جذاب محسوب نمی‌شود.

مدل بینی فانتزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بینی‌هایی که به شکل بینی فانتزی ایجاد شده‌اند، دارای ویژگی‌های زیر می‌باشند:

  • اندازه بسیار کوچک: بینی فانتزی به طور معمول دارای اندازه بسیار کوچکی است.
  • نوک بینی بالا: نوک بینی در این مدل، به شکل سر بالا قرار می‌گیرد.
  • تیغه بینی نازک: تیغه بینی در بینی فانتزی، بسیار نازک و تند است.
  • قوس زیاد در نمای نیم‌رخ: در بینی‌های فانتزی، معمولاً یک قوس زیاد در نمای نیم‌رخ بینی مشاهده می‌شود.
  • سوراخ بینی کوچک: در بینی‌های فانتزی، سوراخ‌های بینی بسیار کوچک‌تر از طبیعی هستند.

جراحی بینی فانتزی باید با سایر اجزای صورت تناسب داشته باشد و بینی باید از لحاظ استحکام استخوان، غضروف و ضخامت پوست، شرایط لازم برای این نوع جراحی را داشته باشد.