در سال های اخیر به تعداد افرادی که خواستار انجام جراحی بینی نیمه فانتزی هستند ، افزوده شده است و بسیاری از مراجعه کنندگان در خواست انجام این جراحی بینی را دارند. اما به نظر شما چرا این مدل طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است ؟ بیشتر متقاضیان عمل بینی نیمه فانتزی خانم ها هستند یا آقایان ؟ پس مقاله دکتر محمدحسین طاهریان بهترین جراح بینی تهران را تا آخر بخوانید.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی - دکتر طاهریان

 

ممکن است برای شما این سوال به وجود آید که منظور از جراحی بینی نیمه فانتزی چیست ؟ همانطور که می دانید تفاوت موجود در بین بینی های فانتزی ، طبیعی و نیمه فانتزی در شکل ظاهری آن ها می باشد ، وجود کمی قوس بر روی پشت بینی ، سربالا بودن نوک بینی ( به اندازه کم ) از ویژگی ظاهری بینی های نیمه فانتزی است؛ در واقع بینی نیمه فانتزی در بین بینی طبیعی و فانتزی قرار دارد. جراح در حین عمل کردن دماغ دقت می کند که علاوه بر حفظ ظاهر طبیعی بینی کمی قوس بر روی بینی ایجاد کرده و نوک آن را نیز سربالا کند، لازم به ذکر است قوس و سربالا بودن نوک بینی در بینی های نیمه فانتزی بسیار کمتر از بینی های فانتزی می باشد

هدف جراحی بینی نیمه فانتزی

هدف از عمل بینی نیمه فانتزی و هر نوع عمل بینی دیگر ، حذف هرچه بیشتر بد شکلی بینی و ایجاد یک شکل ایده آل و استاندارد ، در این اندام می باشد. تفاوت در سلیقه افراد و روندهای جراحی ، باعث ایجاد تنوعات گسترده ای در شکل نهایی بینی ، بعد از جراحی شده است. شکل دهی مجدد بینی با رینوپلاستی ، تغییراتی را در چارچوب پشتیبان استخوان مفصلی به وجود می آورد. البته رینوپلاستی نمی تواند ، هر تغییری که بیمار می خواهد را ، در بینی ایجاد کند. بنابراین قبل از جراحی ، درباره تغییراتی که رینوپلاستی ، قادر به ایجاد آن در بینی شما بوده و تغییراتی که ایجاد آن ها با رینوپلاستی ، در بینی شما نا ممکن است ، به شکلی منطقی با یک دکتر عمل بینی نیمه فانتزی خوب در تهران گفتگو کنید.

بینی نیمه فانتزی

یکی از انواع مدل های مختلف بینی ، که امروزه برخی بیماران خانم ، درخواست جراحی بینی خود به آن شکل را دارند ، تحت عنوان بینی نیمه فانتزی شناخته می شود. با نگاه کردن به عروسکی که نام این شکل از بینی از آن مشتق شده است ، می توان فهمید که این شکل از بینی ، یک بینی کوچک و ظریف است ، که دارای پل بینی پایین بوده و نوک بینی اندکی رو به بالا می باشد. قطعاً بینی شبیه به بینی یک عروسک ، کوچک تر از آن است که بتواند با سایر اعضای صورت ، تناسبات خود را حفظ کند. به همین منظور ، متخصص علاوه بر اجرای ویژگی های این نوع بینی بر روی بیمار ، ملاحظات و تناسبات این اندام را با سایر ویژگی های صورت ، مد نظر قرار می دهد؛ تا در نهایت بینی جدید خلق شده طی جراحی بینی نیمه فانتزی ، علاوه بر داشتن ظرافت های بینی یک عروسک ، طبیعی به نظر رسیده و هارمونی آن ، با سایر بخش های صورت نیز رعایت شده باشد.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی

 

عمل بینی نیمه فانتزی چگونه انجام می شود ؟

جراحی بینی نیمه فانتزی ، ترکیبی از جراحی بینی فانتزی و طبیعی می باشد. قوس خلق شده در عمل بینی نیمه فانتزی ، در مقایسه با مدل فانتزی کمتر است و همین امر باعث می شود ، که بینی خلق شده در این نوع جراحی ، از انحنای کمتری برخوردار باشد. این نوع جراحی ، برای افراد مایل به داشتن بینی فانتزی و در عین حال ، برخوردار از حالات طبیعی بینی ، مناسب است. اجرای چنین شکل بینی ، در بیماران دارای بینی اولیه بزرگ با پوست بینی ضخیم ، امکان پذیر نمی باشد. افراد دارای اندازه بینی متوسط و پوست بینی نازک تر ، همیشه به عنوان بهترین داوطلبین ، برای عمل دماغ نیمه فانتزی محسوب می شوند.

جراحی در بیمارانی که داوطلبین خوبی برای اجرای این شکل بینی محسوب می شوند ، به صورت ترکیبی از تغییر نیمرخ خط پشتی و تغییراتی در نوک بینی ، انجام می شود. پایین آوردن ارتفاع تیغه قوس میانی و استخوان های بخش فوقانی بینی ، از طریق ایجاد شکاف در استخوان و تراش دادن بینی ، نیمی از دستیابی به هدف از جراحی بینی به مدل نیمه فانتزی را محقق می کند. بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در تهران با کوتاه کردن نوک بینی و چرخش آن به سمت بالا ، از طریق تراش دادن بخشی از سپتوم و بخیه زدن نوک بینی به سپتوم ، تغییرات مورد نظر را در یک سوم پایینی شکل بینی ، ایجاد می نماید.

کاندید مناسب جهت عمل بینی نیمه فانتزی

افرادی که بینی آن ها جزء بینی های استخوانی قرار می گیرد، بهترین کاندید جهت انجام عمل بینی نیمه فانتزی می باشند ؛ با توجه به ویژگی بینی های استخوانی هم چون پوست نازک و غضروف محکم تغییرات بسیار زیادی را می توان در حین جراحی بر روی آن ها اعمال کرد ، از این رو گفته می شود آن ها از جراحی بینی نیمه فانتزی نتیجه مطلوبی دریافت می کنند.

بینی طبیعی بهتره یا نیمه فانتزی ؟

در بینی های طبیعی بر خلاف بینی های فانتزی و نیمه فانتزی ، خبری از نوک سربالای بینی و همچنین قوس نیست ؛ در این نوع از بینی ها ، فرم طبیعی بینی حفظ شده و جراح بینی نیمه فانتزی خوب در تهران ، در حین انجام آن ، تنها بر روی رفع ایرادات بینی تمرکز می کند. همانطور که می دانید تنها تفاوت میان عمل بینی نیمه فانتزی و طبیعی ، در فرم ظاهری آن ها می باشد و بارزترین تفاوت آن ها ، در میان میزان فاصله بین لب بالا و نوک بینی است ؛ این فاصله در بینی های نیمه فانتزی ، بین 95 الی 100 درجه است.

 

 

بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در تهران

دکتر محمد حسین طاهریان ، بهترین جراح بینی نیمه فانتزی تهران ، یکی از بهترین ها در زمینه جراحی زیبایی بینی می باشند ؛ ایشان بیش از 30 سال سابقه داشته و بیشتر از 6000 جراحی بینی موفق را در کارنامه کاری خود ثبت کرده اند ؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده نمونه کارهای ایشان ، می توانید به صفحه اینستاگرام شان مراجعه نمایید.

در  پروسه جراحی بینی نیمه فانتزی چه تغییراتی انجام می شود ؟

در طول روند جراحی ، پل بینی و نوک بینی ایده آل ، با به کار گیری غضروف ، به شکلی طبیعی خلق می شود. نوک بینی خلق شده در این روند رینوپلاستی ، رو به بالا نمی باشد. شما بعد از جراحی صاحب چنان بینی عالی ، نوک تیز و طبیعی خواهید شد ، که هیچ کس متوجه انجام شدن جراحی بر روی آن نخواهد شد.

ریکاوری

بعد از جراحی ، اسپلینت برای پشتیبانی از بینی شما اضافه می شود. روز بعد پوشش پنبه ای در داخل بینی شما توسط پزشک ، برداشته می شود. کمپرس یخ به مدت دو روز بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی مورد استفاده قرار گرفته ، و پس از آن کمپرس گرم مورد استفاده قرار می گیرد. این کار به کاهش تورم کمک خواهد کرد. 6 تا 7 روز بعد از جراحی ، اسپلینت و بخیه های بینی برداشته می شوند.

عوارض جراحی نیمه فانتزی بینی

بیماران بعد از انجام جراحی دماغ نیز همانند دیگر جراحی ها دچار عوارض جزئی هم چون کبودی ، تورم و غیره می شوند ؛ اما میزان بروز عوارض در بیماران بعد از عمل بینی نیمه فانتزی بستگی به مهارت جراح بینی دارد، یعنی در صورتی که جراح انتخابی شما بهترین جراح بینی نیمه فانتزی تهران نباشد احتمال بروز عوارض در شما بسیار بیشتر از دیگر افراد است، بنابراین در انتخاب متخصص دقت کنید. احتمال بروز مشکلاتی در رینوپلاستی که با اشتباه ایشان ممکن است رخ دهد عبارت اند از :

  • نامتقارنی حفره های بینی
  • درد شدید
  • مشکلات تنفسی
  • ایجاد سوراخ در تیغه بینی

 

جراحی بینی نیمه فانتزی

 

اقدامات قبل از عمل بینی نیمه فانتزی

اولین و مهم ترین اقدام قبل از جراحی بینی نیمه فانتزی ، انتخاب جراح بینی است ؛ زیرا ایشان تاثیرگذارترین نقش را در نتیجه عمل زیبایی بینی دارد ؛ از این رو بیماران باید یکی از بهترین جراحان بینی را به منظور انجام جراحی زیبایی بینی انتخاب کنند.

بیماران باید از مراجعه تنهایی به بیمارستان یا کلینیک جهت عمل کردن بینی خودداری کرده و با یک همراه در آن جا حضور یابند ؛ علاوه بر آن بیماران باید تمامی مدارک پزشکی خود را نیز به همراه داشته باشند.

بهتر است بیماران در روز جراحی ، به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به بینی لباس آزاد و دکمه دار به تن کنند. بانوان باید از به همراه داشتن هر گونه زیورآلات در روز عمل بینی نیمه فانتزی اجتناب کنند.

اقدامات شب قبل از عمل بینی :

به متقاضیان جراحی بینی نیمه فانتزی توصیه می شود ، شب قبل از جراحی زیبایی بینی استحمام کنند ؛ چرا که آن ها تا مدتی پس از عمل نمی توانند سر خود را بشویند ؛ زیرا گچ یا قالب بر روی بینی نباید به هیچ وجه خیس شود ؛ اما شستن گردن به پایین ایرادی ندارد. توصیه می شود متقاضیان جراحی بینی به مدل نیمه فانتزی در روز قبل از عمل ، به وفور آب میل کنند. در شب قبل از عمل زیبایی بینی ، باید شام سبک میل شود.

مصرف دارو قبل از عمل بینی :

مصرف به موقع و مرتب داروهای تجویزی توسط بهترین جراح بینی نیمه فانتزی تهران ، از اهمیت به سزایی برخوردار بوده و نباید در رابطه با آن سهل انگاری شود ؛ بنابراین بیماران باید در این باره بسیار دقت کنند.

لازم به تذکر است افرادی که تصمیم به انجام جراحی بینی نیمه فانتزی دارند ، باید از مدتی قبل از جراحی از مصرف برخی از داروهای شیمیایی و گیاهی هم چون آسپرین ، بروفن و از این قبیل موارد که سبب بروز اختلال در انعقاد خون می شوند ، خودداری کنند ؛ هم چنین بیماران باید از 6 ماه قبل از عمل زیبایی بینی ، از مصرف راکوتان نیز اجتناب کنند.

قبل از عمل بینی چی بخوریم ؟

کسانی که تصمیم به جراحی کردن دماغ خود گرفته اند ، باید در روز عمل زیبایی بینی ناشتا باشند ؛ به همین منظور آن ها در شب قبل از عمل دماغ باید شام سبک میل کرده و از 8 ساعت قبل از شروع عمل از خوردن و آشامیدن اجتناب کنند.

پیوند غضروف در جراحی بینی نیمه فانتزی

یکی از تکنیک های بسیار موثر در جراحی زیبایی بینی ، استفاده از غضروف های سایر نقاط بدن از جمله غضروف گوش یا دنده خود بیمار برای انجام عمل بینی است. در این تکنیک با تقویت غضروف های بینی می توان ساختار مستحکم و زیباتری به بینی بخشید. اما آیا همه افراد به پیوند غضروفی در جراحی بینی نیاز پیدا می کنند ؟ خیر ! در واقع در شرایطی که غضروف های خود بیمار کافی نباشد یا غضروف های بینی ضعیف باشند به نحوی که توانایی نگهداری ساختار جدید بینی را نداشته باشد ، جراح در طی پروسه رینوپلاستی بر اساس میزان غضروف های مورد نیاز از غضروف پشت گوش یا دنده بیمار کمک می گیرد. به صورت کلی از مهم ترین مزایای استفاده از غضروف به 2 مورد زیر می توان اشاره نمود:

  • پشتیبانی از نوک بینی فانتزی
  • بهبود جریان هوا

چگونه ورم بینی را بعد از عمل بینی نیمه فانتزی کاهش دهیم ؟

  1. بهترین راه استفاده از کمپرس یخ به ویژه در ساعات اولیه بعد از جراحی است که بهتر است این کار تا 72 ساعت ادامه داشته باشد.
  2. توجه به رژیم غذایی نیز از دیگر مواد مهمی است که در کاهش یا افزایش ورم بینی شما بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی تاثیر دارد ؛ از این رو توصیه می شود نمک و ادویه را در غذاهای خود کاهش دهید و بیشتر آب بنوشید و از میوه ، سبزیجات ، پروتئین و ویتامین ها تغذیه نمایید.
  3. با مشورت پزشک می توانید برای کمک به رفع التهاب و تورم بینی از قرص آناهیل استفاده نمایید.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی - دکتر طاهریان

 

پرسش و پاسخ جراحی بینی نیمه فانتزی در تهران

میزان اهمیت مراقبت های بعد از عمل کردن بینی چقدر است ؟

رعایت صحیح نکات و دستورالعمل های بعد از عمل یکی از موارد تاثیر گذار در نتیجه جراحی می باشد، بنابراین بیماران جهت به دست آوردن نتیجه مطلوب از عمل بینی باید در این مورد بسیار دقت کنند.

دوره نقاهت جراحی بینی به مدل نیمه فانتزی چقدر است ؟

در حالت کلی می توان گفت بیماران بعد از جراحی نیاز به 7 الی 10 روز استراحت در منزل دارند و بعد از گذشت این مدت زمان می توانند جهت انجام فعالیت های روزانه خود اقدام کنند.

میزان اثر گذاری پوست بینی در نتیجه جراحی زیبایی بینی چقدر است ؟

یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین نکات جراحی بینی نیمه فانتزی ، پوست بینی می باشد و همین امر موجب تفاوت بینی های استخوانی و گوشتی شده است؛ برای نمونه به علت وجود پوست ضخیم در بینی های گوشتی تغییرات بسیار زیادی را نمی توان بر روی آن ها اعمال کرد به همین علت گفته می شود کسانی که بینی آن ها گوشتی است از عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی نتیجه مطلوبی را دریافت نمی کنند.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی

 
آیا جای زخم های جراحی بینی نیمه فانتزی بر روی سطح خارجی پوست بیماران باقی می ماند ؟

با گذشت زمان جای اسکارهای ناشی از عمل بینی کم رنگ شده و در نهایت از بین می روند.

عمل بینی باز بهتر است یا بسته ؟

بارزترین تفاوت جراحی بینی باز و بسته در ناحیه ایجاد برش می باشد و انتخاب هر یک از آن ها با توجه به شرایط بیماران و نظر دکتر انجام می شود، بنابراین به صلاح دید بهترین دکتر عمل بینی تهران احترام گذاشته و اصرار به انجام یک روش خاص نورزید.

آیا احتمال بازگشت بینی به فرم اولیه خود بعد از جراحی وجود دارد ؟

خیر ، در حال حاضر جراحان بینی از تکنیک های استاندارد و نوین جهت جراحی کردن بینی استفاده می کنند که بازگشت پذیری آن ها را به حداقل می رساند.

هزینه عمل بینی نیمه فانتزی چقدر است ؟

همانطور که می دانید هزینه عمل بینی نیمه فانتزی در هر فرد نسبت به فرد دیگر متغیر است ؛ از این رو آگاهی از هزینه نهایی آن ، نیازمند مراجعه به دکتر خوب بینی در تهران و قرار گرفتن تحت معاینه می باشد ؛ پس از آن هزینه نهایی عمل کردن بینی در هر فرد ، مشخص می گردد.

آیا بیمه هزینه عمل بینی نیمه فانتزی را پرداخت می کند ؟

خیر ، بیمه هزینه هیچکدام از جراحی های زیبایی را متقبل نمی شود.

بهترین سن انجام جراحی زیبایی بینی چه سنی است ؟

جراحی بینی به مدل نیمه فانتزی باید پس از پایان سن بلوغ در افراد انجام گیرد ؛ چرا که :

رشد بینی از بدو تولد آغاز شده و تا پایان سن بلوغ ادامه دارد ؛ لازم به ذکر است که انجام جراحی زیبایی بینی ، زمانی که رشد بینی به اتمام نرسیده است ؛ منجر به بروز اختلال در عملکرد آن می شود. از دیگر دلایل انجام جراحی بینی نیمه فانتزی پس از پایان سن بلوغ ، باید به این موضوع اشاره کنیم که برخی از غضروف های بینی ، وظیفه رشد اعضا صورت را نیز تا اتمام سن بلوغ بر عهده دارند.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی

 

توجه ! زاویه بین بینی و لب بالایی ، باید در مدل بینی طبیعی بین 90 تا 100 درجه باشد. اگر این زاویه به 105 درجه برسد ، بینی به شکل نیمه فانتزی در خواهد آمد. بینی های دارای زاویه بیش از 105 درجه ، فانتزی محسوب می شوند. به منظور تحقق اهداف مورد نظر در بینی نیمه فانتزی ، باید زاویه بین لب و بینی ،بین 100 تا 105 درجه باشد.

می توان در جراحی بینی ترمیمی ، فرم نیمه فانتزی را ایجاد کرد ؟

یکی از دلایلی که افراد از نتیجه رینوپلاستی اولیه خود راضی نیستند و مایل به انجام دوباره آن می باشند ، این است که به فرم دلخواه خود دست نیافته اند. برای مثال در صورتی که یک جراح نیمه فانتزی خوب در تهران را برنگزیده باشید ، ممکن است نتیجه طبق انتظارات شما نباشد و نیاز به عمل ثانویه داشته باشید.

اما شاید برای شما نیز سوال باشد که می تواند از این طریق به هدف رسید ؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که در این عمل دیگر تنها نظر بیمار ملاک نیست و ایراداتی که باید برطرف گردند نیز روی رویه و نتیجه عمل بینی نیمه فانتزی تاثیرگذار خواهند بود. می توان اذعان داشت که رسیدن به فرم نیمه فانتزی از طریق جراحی ترمیمی بینی غیر ممکن نیست ، اما احتمال دارد چالش ها و سختی هایی سر راه آن باشند. در کل تشخیص این موضوع به عهده بهترین جراح بینی نیمه فانتزی تهران می باشد.

جنسیت چه تاثیری در جراحی بینی نیمه فانتزی دارد ؟

معمولا توصیه می شود تا خانم ها به سراغ این پروسه بروند ، زیرا ساختار ظریف صورت بانوان برای فرم این مدل بینی مناسب تر می باشد. به علت اینکه اجزای صورت مردان بزرگتر می باشد ، توصیه می شود که این دسته به سراغ یک بینی طبیعی بروند.

چه افرادی برای عمل بینی نیمه فانتزی در تهران مناسب نیستند ؟

زیباجویانی که به دیابت ، اختلالات خونی ، کلسترول بالا ، بیماری های قلبی و ریوی و آلرژی شدید مبتلا هستند داوطلب مناسبی برای این رویکرد نیستند. همچنین آن دسته از افرادی که تحت مصرف داروهای ضد انعقاد خون هستند و اجازه ندارند برای مدتی آن را کنار بگذارند نیز گزینه مناسب این جراحی نخواهند بود.

مزایای جراحی بینی نیمه فانتزی

در زیر به برخی از مزایای عمل بینی نیمه فانتزی اشاره شده است:

  • رفع مشکلات تنفسی
  • برطرف کردن افتادگی نوک بینی
  • اصلاح ایرادات ظاهری بینی
  • باریک شدن بینی‌های پهن
  • کاهش پهنای نوک بینی
  • حذف چربی‌های اضافی زیر لایه پوست بینی
  • ایجاد تناسب در طول بینی

تأثیر تغذیه بر عمل بینی نیمه فانتزی

تغذیه یکی از عوامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود، هم در دوره پیش از عمل رینوپلاستی نیمه فانتزی و هم بعد از آن. با توجه به اثراتی که بر روی فرایند بهبود ایجاد می‌کند، مصرف برخی مواد غذایی در طول دوره پس از جراحی بینی نیمه فانتزی توصیه می‌شود و مصرف بعضی دیگر از مواد غذایی توصیه نمی‌شود. برای مثال، در طول دوره پس از جراحی بینی، کاهش فعالیت‌های فیزیکی معمول است، بنابراین برای جلوگیری از یبوست، توصیه می‌شود مواد غذایی حاوی فیبر زیاد مصرف کنید و به مصرف آب بیشتر توجه کنید.

در چند روز اول بعد از عمل بینی نیمه فانتزی، به دلیل حساسیت بافت و چارچوب بینی، مصرف غذاهای نرم الویت اصلی است. غذاهایی مانند سوپ، پوره سیب‌زمینی و ماست مناسب انتخاب هستند. همچنین، مصرف میوه و سبزیجات تازه که منابع غنی ویتامین هستند، حائز اهمیت است زیرا بدن شما به ویتامین‌های غنی برای بهبودی نیاز دارد.

موادی مانند آووکادو، روغن زیتون، توت فرنگی، بروکلی و گوجه‌فرنگی مواد غذایی ضد التهابی هستند که توصیه می‌شود در این دوره مصرف شوند.
همچنین، مواد غذایی مثل ساندویچ، فست فود، غذاهای سرخ‌کرده، غذاهای پرادویه و شور باید از رژیم غذایی بعد از جراحی بینی حذف شوند.

تأثیر جنسیت بر جراحی بینی نیمه فانتزی

عمل بینی نیمه فانتزی معمولاً جزء مدل‌های مورد علاقه خانم‌ها است و در میان آقایان، طرف‌داران زیادی ندارد. به طور کلی، آناتومی بینی آقایان دارای ویژگی‌های متفاوتی نسبت به بینی بانوان است و پزشک با توجه به این تفاوت‌ها، بینی هر بیمار را با توجه به سایر ویژگی‌های صورت او، درمان می‌کند.

بینی نیمه فانتزی دارای ظرافت‌های خاصی است که اغلب با ویژگی‌های صورت مردانه همخوانی ندارد. این بدان معنا نیست که همه بانوان می‌توانند رینوپلاستی با مدل نیمه فانتزی را انجام دهند. حتی در برخی موارد، پس از ارزیابی‌های لازم بر روی صورت بیمار زن، پزشک ممکن است به این نتیجه برسد که جراحی بینی نیمه فانتزی، بهترین گزینه برای شکل دادن به صورت او نیست و باید از مدل دیگری استفاده شود.