بینی گوشتی ، اصطلاحی است که به بینی هایی که در قسمت نیمه پایینی دارای پوست ضخیم و چربی زا هستند ، اطلاق می شود. جراحی بینی این نوع بینی ها ، به جراحی بینی گوشتی معروف است. البته برخی بر این باور هستند که عمل بینی های گوشتی به اندازه رینوپلاستی بینی استخوانی نتیجه رضایت بخشی را به همراه ندارد. اما باید گفت که اگر تحت نظر دکتر محمد حسین طاهریان بهترین جراح بینی تهران که از جدیدترین تکنیک های رینوپلاستی بهره می گیرد ، عمل شوید ، نتیجه فوق العاده ای رقم خواهد خورد. اگر متقاضی جدی این عمل هستید ، برای آگاهی از موارد مختلفی چون هزینه عمل ، مزایا و تکنیک های نوین ، این مقاله را تا آخر بخوانید.

 

جراحی بینی گوشتی + دکتر محمد حسین طاهریان

 

برخی مشخصات بینی های گوشتی عبارت اند از :

  • پوست ضخیم و چرب نوک بینی
  • غضروف پهن و بزرگ جلوی بینی
  • بافت همبند زیاد در زیر پوست
  • غضروف های بزرگ و قطور پایینی کناری
  • بافت ضعیف غضروفی که معمولا حالت ارتجاعی دارد

آنچه باید درباره جراحی بینی گوشتی بدانید!

بینی ها از نظر ساختاری و بر اساس شکل ظاهری ، در میان مردم عادی و حتی متخصصین ، برحسب الگوهایی دسته بندی می شوند. یکی از این الگوها ، بینی گوشتی می باشد.

آیا بینی من گوشتی است ؟

برخی علائم وجود دارد ، که به وسیله آن ها می توان نوع بینی را تشخیص داد. ویژگی های آشکار بینی گوشتی ، شامل موارد زیر می باشند :

  • پوست ضخیم در نوک بینی
  • منافذ آشکار در پوست بینی
  • سوراخ های پهن بینی
  • نوک بزرگ و گوشتالوی بینی
  • بخش پایینی پهن در بینی
  • پره های ضخیم و کلفت
  • غضروف ضعیف بینی

اگر ویژگی های فوق را در بینی خود یافتید ، بینی تان گوشتی است.

ویژگی های شاخص بینی گوشتی

ویژگی بینی گوشتی ، داشتن غضروف ضعیف و پوست ضخیم است ، که اغلب در میان مردان شایع تر می باشد. بعلاوه ، یک بینی گوشتی ، دارای نوک بینی بزرگ می باشد ، که به سمت پایین متمایل بوده و پره های بینی در آن ، معمولاً باز و پهن هستند.

نمونه کار فوق العاده جراحی بینی گوشتی

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر طاهریان

 

جراحی بینی گوشتی در مقایسه با جراحی بینی های مختلف ، چگونه است ؟

در گذشته ، برای انجام این عمل زیبایی در بینی های گوشتی ، غضروف بینی برداشته می شد. این امر باعث ایجاد فرورفتگی و اسکار ، در پوست بینی شده و دستیابی به یک چهره طبیعی را برای بیمار ، غیر ممکن می نمود. امروزه ، با انجام این جراحی در دستان جراحان ماهر ، چهره بیمار بهبود یافته و بیمار می تواند ، از بینی خود که سایر ویژگی های صورت او را تکمیل می کند ، لذت ببرد. یک جراح زیبایی ماهر و چیره دست ، می تواند تغییرات شگرفی را در بینی گوشتی بیمار خود ایجاد نماید. این جراح ، نخست بینی بیمار خود را معاینه کرده و تناسب آن با چشم ها ، گونه ها ، چانه و دیگر ویژگی های صورت را ، مورد بررسی قرار می دهد. سپس ، تکنیک لازم برای کمک به بیمار در احیا و بازسازی چهره وی را ، انتخاب می نماید. اگر بیمار برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی گوشتی در تهران ، واجد شرایط لازم باشد ، بهترین جراح بینی تهران ، طرح درمان را به صورت سفارشی ، تهیه می کند. اگر پزشک تشخیص دهد که بیمار می تواند ، از دیگر روندهای جوانسازی صورت نیز بهره مند شود ، پیشنهادات خود را به بیمار ارائه می دهد. در این راستا ، جراح به بیمار در درک کلیه گزینه های درمان جوانسازی موجود ، کمک می کند.

آیا شما برای عمل بینی گوشتی در تهران ، واجد شرایط هستید ؟

فردی که بینی گوشتی داشته ، یا نوک بینی او بزرگ با پوستی ضخیم است ، برای انجام رینوپلاستی بینی معمولا کاندیدای مناسبی نیست. برای تائید مشمولیت یک بیمار برای انجام رینوپلاستی بینی گوشتی ، پزشک ، جلسه مشاوره ای را با بیمار هماهنگ می کند. در جلسه مشاوره ، تجربیات ارزشمندی ، به خصوص برای فردی که خواهان ، کسب اطلاعات هر چه بیشتر درباره جراحی رینوپلاستی بینی گوشتی و دیگر درمان های جوانسازی صورت است ، توسط جراح در اختیار بیمار قرار داده می شود. جراح از این جلسه مشاوره ، برای ارزیابی بینی بیمار و ویژگی های صورت او و نیز بررسی تاریخچه پزشکی او ، استفاده می کند. در طول این جلسه ، جراح ، بیمار را به پرسیدن کلیه سوالات مورد نظر ، تشویق می نماید. جراح بینی تهران تلاش می کند تا کلیه جنبه های جراحی بینی گوشتی ، را به بیمار آموزش داده و نگرش هایی را در خصوص روند و فرایند ریکاوری ، ارائه دهد. وی همچنین به بیمار در طراحی روند این پروسه نوک بینی گوشتی ، کمک کرده و اطمینان خاطر را در خصوص انتظارات از روز جراحی ، به وی می دهد.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

یکی از مهمترین اقدامات ، که یک داوطلب عمل بینی گوشتی در تهران ، باید قبل از این فرآیند مد نظر قرار دهد ، انتخاب یک جراح خوب برای عمل بینی گوشتی در تهران است که ماهر و آگاه می باشد.

  • دو هفته قبل از این پروسه ، از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند ، از قبیل آسپرین و داروهای ضد التهابی مثل ایبوپروفن و ایندومتاسین ، خودداری کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید ، حتماً قبل از عمل به پزشک اطلاع دهید.
  • استعمال سیگار و مصرف الکل را ، حداقل یک هفته قبل از این فرآیند ترک کنید.
  • در جلسه مشاوره ، انتظارات و خواسته های خود از رینوپلاستی ، را با پزشک در میان بگذارید.
  • پزشک یک سری تست ها را ، برای داوطلب جراحی بینی گوشتی ، تجویز می کند.
  • اگر سرماخورده اید ، حتماً به پزشک اطلاع دهید.
  • روز قبل از عمل ، دوش بگیرید.
  • 8 ساعت قبل از این فرآیند زیبایی چیزی نخورید.
  • چگونه برای روند آماده شویم ؟
  • دو هفته قبل از رینوپلاستی گوشتی ، از مصرف داروها و مکمل های رقیق کننده خون ، خودداری کنید. همچنین مصرف الکل ( یک هفته قبل و بعد از روند ) ، و کافئین( 48 ساعت قبل و یک هفته بعد از روند ) را کنار بگذارید.
  • در صورت سردرد داشتن قبل از جراحی ، مصرف استامینوفن بلامانع می باشد.
  • قبل از عمل زیبایی بینی گوشتی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ، خودداری کنید.
  • بدون آرایش در کلینیک جراحی حاضر شوید.
  • لباس گشادی را بر تن کنید ، که از قسمت جلو با دکمه یا زیپ بسته می شود.

 

 

تکنیک های جراحی بینی گوشتی با دکتر طاهریان

در این جراحی ، هدف اصلی باریک کردن نیمه پایینی بینی تا حد امکان می باشد. شکل دادن نوک بینی ، هدف دیگر انجام این جراحی است. برای دستیابی به نتایج فوق ، جراح سعی می کند ، غضروف بینی را با به کار گیری غضروف میانی بینی بیمار ، تقویت کند. غضروف تیز و قوی بر روی پوست ضخیم و چرب بینی ، فشار می آرود و یک بینی نازک تر را خلق می نماید. در بسیاری از بینی ها ، پزشک از تراش دادن غضروف و استخوان های بینی ، اجتناب می کند. تنها در مواردی این کار انجام می شود ، که بر روی سپتوم بینی ، قوز وجود داشته باشد.

عمل بینی گوشتی باز یا بسته ؟

هیچ محدودیتی در خصوص روش هایی که بهترین دکتر بینی تهران ، می تواند برای جراحی بینی گوشتی انتخاب کند ، وجود ندارد. بنابراین ، تکنیک های رینوپلاستی بسته یا باز را ، می توان در موارد مربوط به عمل بینی گوشتی ، انجام داد. ولی روش موثرتر در این نوع بینی ها ، جراحی با تکنیک باز می باشد ؛ چون در یک عمل بینی بسته ، جراح به سختی به بخش داخلی و نوک بینی دسترسی داشته و میزان رویت این نواحی ، محدود می باشد ؛ بنابراین میزان موفقیت در رینوپلاستی باز ، بسیار بیشتر است.

نحوه جراحی بینی گوشتی

در این جراحی مهمترین کار کاهش بافت از یک قسمت و افزودن بافت به قسمت دیگر است. بافت افزودنی معمولا از غضروف تیغه بینی می باشد . در موارد خاص که تیغه بینی ، غضروف نداشته باشد ( مثلا در اثر تصادف ) ؛ از غضروف گوش ، بدون اینکه به ظاهر گوش صدمه ای وارد شود ، استفاده می شود به آن عمل زیبایی بینی همراه با گرافت گفته می شود . به این ترتیب آنچه که از غضروف بینی کاسته می شود و یا به آن اضافه می گردد ، باعث می شود که نوک بینی جمع تر شود و تقویت پایه بینی ، سبب کشش نوک بینی و زیبایی و دوام عمل بینی گوشتی گردد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • از کمپرس سرد تا دو روز بعد از عمل ، برای کمک به بهبود تورم صورت و بینی ، استفاده کنید.
  • کبودی چشم ، گلو درد و ترشح خون ، برای چند روز اول بعد از جراحی ، و نیز بی حسی در اطراف بینی تا سه هفته طبیعی می باشد.
  • در 1 تا 2 روز بعد از عمل ، سر را در موقعیت بالاتر از بدن نگه دارید. از خوابیدن به پهلو تا دو هفته اجتناب کنید ؛ چون فشار بالش می تواند باعث بدشکلی یا تورم بینی شود.
  • غذاهای نرم و آبکی بخورید. از خوردن غذاهای تند ، چای ، قهوه و غذای داغ بپرهیزید.
  • از فشار دادن بینی خودداری کنید. برای تمیز کردن بینی ، می توانید از پارچه پنبه ای یا سرنگ استفاده کنید.
  • تا حد امکان لباس های دکمه دار یا زیپ دار بپوشید ، تا در موقع عوض کردن لباش فشاری به بینی شما وارد نشود.
  • حتماً در خصوص مصرف داروهای مسکن ، با پزشک مشورت کنید.
  • داروهایی مثل آسپرین یا ایبوپروفن ، به دلیل کاهش انعقاد خون ، می توانند باعث خونریزی شوند.
  • به مدت دو تا سه هفته بعد از جراحی بینی گوشتی ، می توانید پیاده روی کنید. ولی ورزش های سنگین را تا 6 ماه به تعویق بیاندازید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما ، تا 3 هفته بعد از جراحی خودداری کنید. چون گرما باعث تورم بینی می شود.
  • توصیه می شود که در 6 ماه اول بعد از درمان ، از حمام آفتاب خودداری کنید. آفتاب سوختگی باعث تورم بینی شده و آشکار شدن نتایج نهایی ، را به تعویق می اندازد.

تصاویر قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی

 

توصیه های مهم بعد از جراحی بینی گوشتی

کمپرس سرد : در طول روز می توانید ، به منظور به حداقل رساندن تورم و کنترل کبودی ، بر روی چشم ها ، کمپرس سرد قرار دهید.

مراقبت از جای برش ها : با پراکسید هیدروژن ، در طول 3 روز اول بعد از جراحی ، برش ها را تمیز کرده و بر روی آن ، پماد آنتی بیوتیک قرار دهید.

نفس کشیدن : در طول هفته اول بعد از این فرآیند ، بینی شما گرفته است. تورم یا ادم خارجی، به صورت داخلی منعکس می شود. ولی انسداد بینی به مرور زمان بهبود می یابد. از دستکاری بیش از حد داخل بینی ، خودداری کنید.

ترشحات بینی : در چند روز اول بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران ، مایع صورتی رنگی از بینی خارج می شود. فقط با یک دستمال کاغذی ، این ترشحات را پاک کنید.

درد : درد بعد از رینوپلاستی ، به دو تا سه ساعت بعد از روند ، محدود می شود. از داروهای تجویز شده برای کنترل و تسکین درد ، استفاده کنید. برای جلوگیری از دل درد ، کدئین را به همراه شیر مصرف کنید. برخی بیماران در روز نخست بعد از جراحی ، از استامینوفن برای مهار درد استفاده می کنند.

خواب : در طول هفته اول بعد از عمل ، با قرار دادن حداقل دو بالش ، سر خود را در موقعیت بالاتر نسبت به بدن قرار دهید تا تورم ، کاهش یافته و مهار شود.

پوست : واکنش طبیعی تمام انواع پوست ها به جراحی بینی گوشتی ، افزایش قابل ملاحظه چرب شدن بینی است. حتی پوست هایی که اغلب خشک بوده اند ، باید با یک داروی قابض بر روی پد پنبه ای ، یک یا دو بار در روز ، به مدت دو هفته یا بیشتر ، تمیز شوند. همچنین گاهی روی بینی پوسته پوسته می شود ، که چیزی شبیه به آفتاب سوختگی می باشد. این حالت گاهی تا دو هفته طول می کشد. بخش عمده تغییر رنگ ، ظرف مدت 7 تا 10 روز محو می شود.

عوارض عمل بینی گوشتی

مراجعه کنندگانی که مشکل اصلی آن ها بافت نرم زیاد و به خصوص پوست قطور می باشد، به این دلیل که تورم ناشی از جراحی زیبایی بینی گوشتی برای شکل دهی نهایی طولانی می شود ، کار عمل جراحی بینی آن ها کمی دقیق تر و حساس تر است و به جراح مجرب و کار آمدتری نیاز دارد و هم بهترین پزشک برای عمل بینی گوشتی در تهران و هم بیمار باید کمی صبور باشند تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند. این زمان گاهی تا سه سال هم گزارش شده است. البته لازم به ذکر است این تورم در بینی های گوشتی با آمپول های ضد التهاب بر طرف می شود .

چرا جراحی بینی گوشتی مشکل تر است ؟

کیفیت و ضخامت پوست یکی از عوامل تعیین کننده نتیجه نهایی عمل بینی است و همچنین یکی از مواردی است که به سختی می توان پیش بینی کرد. در عمل زیبایی بینی ، بیشترین کاری که انجام می شود تغییر شکل غضروف و استخوان بینی است که اسکلت بندی بینی را می سازد. در جراحی بینی گوشتی ما به روش های مختلف غضروف و استخوان بینی را تغییر می دهیم تا به شکل مورد نظر برسیم. در طول دوره بهبود هنگامی به نتیجه مورد نظر می رسیم که پوست و بافت نرم بینی به سمت چارچوب بینی منقبض شود . این فرآیند چند ماه طول می کشد. به همین دلیل است که شما نتیجه نهایی را تا هفته ها و ماه ها بعد از عمل بینی گوشتی نمی بینید ، زیرا پوست و بافت نرم متورم است.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر طاهریان

 

تاثیر پوست ضخیم در جراحی بینی گوشتی

از طرف دیگر ، پوست ضخیم هر گونه بی نظمی کوچک را به راحتی پنهان می کند. نمایان کردن مشخصات بینی در بینی های گوشتی بسیار مشکل است ؛ زیرا خطوط تیز و زاویه ها در زیر یک پوشش ضخیم به خوبی نمایان نمی شود. در این شرایط می توان غضروف نوک بینی را به وسیله پیوند غضروف بزرگ تر کرد. همچنین می توان بافت چربی را از زیر پوست به خصوص نوک بینی خارج کرد که البته این کار باید کاملا با احتیاط صورت بگیرد.

وقتی بینی گوشتی را خیلی کوچک می کنیم چه می شود ؟

یکی دیگر از مشکلات بینی های گوشتی ، وقتی پیش می آید که می خواهیم بینی را در حین جراحی بیش از حد کوچک کنیم. پوست ضخیم تمایل ندارد بعد از جراحی بینی گوشتی به آن سرعتی که ما می خواهیم منقبض شود. اگر نوک بینی یا پل بینی خیلی کوچک شود ، فضای بین اسکلت بندی بینی که کاهش داده شده است و پوست بینی بعد از مدتی توسط اسکار ( یا اصطلاحا گوشت اضافی ) پر می شود.

در نتیجه این پروسه ، بینی بیمار ممکن است تا حدی کوچک شود اما شکل آن طبیعی نیست و از نظر ساختاری نیز پشتیبانی ضعیفی دارد. وقتی این اتفاق می افتد معمولا بیماران بعد از سپری شدن دوران بهبود ، احساس نارضایتی می کنند ؛ زیرا آن ها یک بینی کوچک خوش فرم می خواستند نه یک بینی کوچک بد فرم. برای جلوگیری از این نتایج در این وضعیت معمولا توصیه می شود بینی بیمار کمی محافظه کارانه تر کوچک شود. پوست ضخیم به دلیل سنگینی، پشتیبانی ساختاری قوی تری می خواهد به همین دلیل باقی گذاشتن یک چارچوب قوی درجراحی زیبایی بینی گوشتی در این شرایط عاقلانه تر است. برای رسیدن به نتایج خوب و چشمگیر بهتر است بینی شما خیلی کوچک نشود اما در عوض شکل طبیعی تر و زیباتری داشته باشد.

نقش تزریق کورتون برای بینی های گوشتی

گاهی اوقات هم می شود به وسیله تزریق استروئید و استفاده از چسب بینی در طولانی مدت به فروکش کردن ورم بینی کمک کرد تا نتیجه بهتری از عمل حاصل شود. بیمارانی که بینی گوشتی دارند ، باید آگاه باشند که دوران بهبود آن ها تا زمانی که ورم بینی به طور کامل فروکش کند ؛ از افراد دیگر طولانی تر خواهد بود و گاهی اوقات ممکن است تا 2 سال و بیشتر هم طول بکشد.

چند تکنیک برای عمل بینی های گوشتی

برای اینکه جراحی بینی گوشتی در تهران با دکتر طاهریان ، موثرتر واقع شود و مشخصات بینی بهتر نمایان شود ؛ تکنیک های جراحی خاصی می توان به کاربرد که عبارت اند از :

پیوند غضروف به نوک و پل بینی : چون پوست ضخیم است برای اینکه مشخصات نوک و پل بینی بهتر نمایان شود ، می تواند از پیوند غضروف استفاده کرد

 

 

کاهش چربی در پوشش بافت نرم : نازک کردن دقیق و ماهرانه چربی های تشکیل دهنده بافت نرم ، به خصوص در نوک بینی می تواند به نمایان شدن مشخصات بینی کمک کند.

کاهش به اندازه و متناسب سایز کلی بینی : از آنجایی که پوست ضخیم به زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارد ، بهتر است از یک روش اندازه گیری برای کوچک کردن بینی استفاده شود . اگر هنگام جراحی فاصله بین استخوان بندی بینی و پوست زیاد باشد ، احتمال به وجود آمدن اسکار یا گوشت اضافی وجود دارد و در نتیجه بینی بیمار ، نافرم و ناخوشایند خواهد شد.

پشتیبانی ساختاری بینی : پوست های ضخیم به دلیل سنگینی ، نیازمند اسکلت بندی قوی تری هستند ؛ بنابراین خوب است که بتوانیم تعادلی بین کوچک کردن بینی و حفظ اسکلت بندی بینی برقرار کنیم. وقتی که پوست بینی سر جای خود بر می گردد ، داشتن یک چارچوب قوی باعث می شود سطح بینی بهتر صاف شود.

راینوپلاستی برای همه انواع پوست یک جراحی مشکل است. با این حال عمل بینی گوشتی ( پوست ضخیم ) نیازمند سطح بالایی از تخصص و تجربه است. جراح باید درک خوبی از میزان کوچک کردن بینی داشته باشد تا بتواند کیفیت نتایج را افزایش دهد.

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

متدهایی که در این دو عمل به کار گرفته می شوند با هم تفاوت دارند. اما در کل می توان گفت که نوع گوشتی آن سخت تر می باشد ، چون پوست ضخیم تر است و غضروف نیز استحکام کمتری دارد. در مورد تکنیک استفاده شده نیز جراح زیبایی بینی از روش باز بهره می گیرد. همچنین باید توجه داشته باشید که ظرافت و دقت بیشتری در این پروسه لازم است. بهترین جراح بینی تهران باید قادر باشد با تغییراتی که انجام می دهد ، عناصر زیر پوست مثل غضروف را محکم کند. با بهره گیری از مهارت های خود ، جراح چربی هایی که بافت های نرم را احاطه کردند نازک می کند ؛ مخصوصا در قسمت نوک بینی. با این امر غضروف برجسته تر و زیباتر خواهد شد.

زمانی که بافت ها و عناصر زیر پوست بیش از اندازه برداشته شوند ، در نتیجه آن زخم هایی در بخش زیرین پوست ایجاد می گردند. در آخر نیز اسکار در این ناحیه شکل می گیرد و انسداد بینی رخ می دهد. پوست ضخیم و غضروف ضعیف بینی ، جراحی بینی گوشتی را نسبت به مدل استخوانی سخت تر می سازد.

بیهوشی عمومی در عمل بینی گوشتی

در این روند ، بیمار به طور کامل به خواب می رود و از اطراف خود آگاهی ندارد. شخص اینتوبه می شود ، یعنی یک لوله به داخل نای او وارد می شود. این لوله به دستگاه بیهوشی متصل است و کنترل عمل نفس کشیدن و دوز داروی بیهوشی استفاده شده در اختیار این دستگاه و متخصص بیهوشی می باشد. متخصص غیر از این مورد ، ضربان قلب ، اکسیژن خون ، فشار خون و غیره را تحت نظر می گیرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند. مزیت این روش این است که این فرآیند بدون درد صورت می گیرد و علائم حیاتی فرد به طور مرتب تحت نظر قرار می گیرد.

برگشتن بینی گوشتی بعد از عمل

شاید شما هم از اطرافیان و دوستان خود شنیده باشید که بعد از جراحی بینی گوشتی در این نوع بینی امکان دارد پس از مدتی تمامی ویژگی های آن باز گردد و به عبارت دیگر ، عمل بیهوده شود. اما باید در نظر داشته باشید که این مورد برای تمامی متقاضیان صدق نمی کند و امروزه نیز با پیشرفت علم و همچنین کشف تکنیک های جدید ، احتمال بروز چنین مشکلی به حداقل رسیده است. البته شما می توانید با انتخاب دکتر محمد حسین طاهریان بهترین جراح بینی گوشتی در تهران به صورت کلی ریسک وقوع عوارض جانبی را به کمترین حد خود برسانید و سفری ایمن را تجربه کنید.

نکته دیگری که باید در گوشه ذهن خود داشته باشید این است که در روش های جدید علاوه بر تغییر فرم بینی ، اقداماتی مانند تقویت کردن غضروف و استخوان ها ، به علاوه استحکام بخشیدن به آن صورت می پذیرد. همین موضوع تاثیرگذاری مثبتی در نتیجه عمل بینی گوشتی دارد و احتمال برگشت پذیری افتاده شدن نوک آن را تقریبا به صفر نزدیک کرده است. در این تکنیک جراح غضروف را از وسط به نوک بینی منتقل کرده و یا از محل دیگری مثل گوش ، دنده یا بانک غضروف آن را پیوند می زند.

جراحی بینی گوشتی در زنان و مردان متفاوت است؟

همانطور که پیش تر نیز مطلع شدید ، از شاخصه های یک بینی گوشتی می توان به پوست ضخیم آن اشاره کرد. صورت بانوان ظریف تر می باشد و در نتیجه ، بینی آن ها نیز ظریف خواهد بود. همین مسئله موجب می شود این مدل از رینوپلاستی در آقایان چالش برانگیزتر باشد. اما در کل یک دکتر بینی گوشتی خوب در تهران قادر است تا بدون در نظر گرفتن جنسیت مراجعه کننده خود یک نتیجه دلخواه و چشم نواز را برای او به ارمغان آورد.

نمونه ای از جراحی بینی گوشتی مردانه

تقویت غضروف در جراحی بینی گوشتی

غضروف های ضعیف ، در کنار پوست ضخیم از مشخصه های بارز بینی های گوشتی می باشد که همین ویژگی ها محدودیت های زیادی را در عمل جراحی زیبایی بینی ایجاد می کند. یکی از تکنیک های موثر برای دریافت نتیجه مطلوب از این جراحی و جلوگیری از بازگشت بینی به شکل اولیه و همچنین جلوگیری از افتادگی نوک بینی ، تقویت غضروف های بینی می باشد. برای این کار می توان از غضروف های موجود در قسمت های دیگر استخوان بینی و یا غضروف گوش و در مواردی که نیاز به پیوند غضروفی بیشتر باشد ، از غضروف های دنده خود بیمار استفاده نمود. تقویت غضروف های نوک بینی در جراحی بینی گوشتی به زیباتر دیده شدن فرم بینی نیز کمک زیادی می کند. لازم به ذکر است که ایجاد اسکلت مقاوم و زیبا در عمل بینی های گوشتی از اهمیت بالایی برخوردار است و به این ترتیب می توان پایه بینی را نیز تقویت نمود.

تورم در بینی های گوشتی بعد از جراحی

افرادی که بینی آن ها گوشتی است و قصد انجام جراحی زیبایی بینی دارند ، باید به این نکته توجه داشته باشند که بینی آن ها بعد از جراحی دچار تورم زیادی می شود و برای دیدن نتیجه نهایی لازم است صبور بوده و برای مدت زمان بیشتری نسبت به افرادی که بینی استخوانی دارند ، صبر نمایند تا ورم بینی آن ها از بین رفته و شکل نهایی بینی نمایان شود. پوست ضخیم ، خود یکی از دلایل اصلی ورم بیشتر در افرادی است که بینی گوشتی دارند. برای کمک به تسریع ورم بینی بعد از جراحی توصیه می شود مصرف نمک و ادویه را در غذاهای خود کاهش داده و به حداقل برسانید ، فعالیت های ورزشی را در ماه های اولیه بعد از عمل محدود نمایید ، از چسب بینی مطابق با زمانبندی پزشک به صورت مرتب استفاده نمایید ، شستشوی بینی به کمک محلول سدیم کلراید و یا محلول آب و نمک می تواند در ترمیم زودتر زخم ها و کاهش ورم بینی موثر باشد.

تورم در بینی های گوشتی تا چه مدت ادامه دارد ؟

معمولا این موضوع به شرایط جسمانی و سلامت بیماران ، میزان پیچیدگی عمل جراحی ، مهارت و تخصص جراح و تکنیک هایی که پزشک برای ایجاد تغییرات لازم در فرم بینی به کار می گیرد ، بستگی دارد. اما به صورت کلی تورم در بینی های گوشتی بعد از جراحی حداقل تا یک سال و گاه تا دو سال می تواند ادامه داشته باشد ، هرچند که بعد از گذشت 6 الی 8 ماه بعد از عمل ، درصد زیادی از تورم از بین می رود.

کاهش چربی در جراحی بینی گوشتی

با برداشتن ماهرانه غدد چربی در ناحیه نوک بینی ، می توان به نازک تر شدن پوست بینی کمک نمود و به زیبایی بیشتر نتیجه حاصل از این جراحی کمک کرد. در برخی شرایط ممکن است جراح برای کمک به کاهش ضخامت و چربی پوست ، در لایه های عمیقی از پوست کورتون تزریق نماید.

فیلم عمل بینی گوشتی با دکتر طاهریان

 

مصرف راکوتان قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی

یکی از مسائل چالش برانگیز در زمینه جراحی زیبایی بینی در رابطه با افرادی است که داروی راکوتان استفاده می کنند. در واقع از این قرص برای از بین بردن جوش های صورت استفاده می شود که به دلیل تاثیراتی که در میزان چربی و ضخامت پوست می گذارد ، می تواند بر فرآیند عمل بینی تاثیر گذاشته و نتیجه را دچار تغییر نماید. از طرفی مصرف هر نوع داروی شیمیایی دیگر نیز می تواند بر پروسه رینوپلاستی تاثیرگذار باشد ؛ به همین دلیل لازم است در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید ، حتما این موضوع را به اطلاع جراح خود برسانید.

در صورتی که شما برای کنترل آکنه و جوش های صورت خود داروی راکوتان استفاده می کنید و قصد انجام عمل بینی دارید ، لازم است حداقل به مدت سه ماه مصرف راکوتان را قطع نمایید و بعد از عمل بینی نیز باید حداقل دو ماه فاصله برای مصرف این دارو وجود داشته باشد. علت اصلی قطع مصرف راکوتان بعد از عمل زیبایی بینی ، نازک شدن پوست ، افزایش احتمال نکروز یا بافت های مرده ، سیاه شدن پوست بینی و در کل بد شکل شدن بینی است.

جالب است بدانید که در مواردی ممکن است برای کاهش ضخامت پوست و کاهش ورم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی ، داروی راکوتان تجویز شود که استفاده از آن باید از ماه دوم بعد از عمل بینی آغاز شود. داروی راکوتان سبب بسته شدن منافذ پوستی شده و ترشح چربی را کاهش می دهد ؛ به این ترتیب پوست بینی نازک تر شده و بینی کوچک تر به نظر خواهد رسید. دقت داشته باشید که مصرف راکوتان به دلیل عوارضی که دارد ، لازم است حتما با تجویز و صلاحدید پزشک مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا مصرف راکوتان با کورتون بعد از عمل بینی گوشتی تداخل دارد ؟

به صورت کلی مصرف این دو دارو با یکدیگر تداخلی نداشته و مشکلی ایجاد نمی کند. اما هریک از این دارو با مزیت ها و عوارضی همراه هستند که لازم است تنها با تجویز پزشک مورد استفاده قرار بگیرند.

قبل و بعد از عمل بینی گوشتی با دکتر طاهریان

هزینه جراحی بینی گوشتی در تهران چقدر است ؟

هزینه عمل زیبایی بینی ، با توجه به خصوصیات فردی از هر فرد به فرد دیگر متغیر می باشد ؛ بنابراین بیمارانی که قصد اطلاع از هزینه راینوپلاستی را دارند ، باید به منظور انجام معاینه به جراح مراجعه کنند . قیمت جراحی بینی گوشتی در تهران ، بر اساس فاکتورهای متعددی تعیین می شود. این فاکتورها شامل موارد زیر می باشند :

  • شهر محل جراحی
  • شهرت جراح
  • شدت پیچیدگی جراحی و مشکلات بینی
  • نرخ بیمارستان

معمولاً اولین چیزی ، که در زمان تصمیم گیری برای انجام رینوپلاستی به ذهن خطور می کند ، هزینه عمل است. هزینه رینوپلاستی ، تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی از قبیل نوع بینی ، منطقه جغرافیایی ، تجربه و شهرت جراح و برخی فاکتورهای دیگر قرار دارد. قبل از تصمیم گیری برای انجام جراحی ، در خصوص هزینه این درمان ، با جراح خود مشورت کنید. جراحی بینی گوشتی دشوار تر از جراحی های دیگر می باشد و علت آن ، دقت و ظرافتی است که باید در طول این فرآیند به کار گرفته شود. هزینه این روند ، توسط متخصص ، بر حسب نوع بینی گوشتی و نوع روش مورد نیاز برای عمل ، تعیین می شود.

سوالات رایج جراحی بینی گوشتی

آیا نتیجه عمل بینی گوشتی ، بعد از گذشت مدتی به حالت اولیه خود بر می گردد ؟

بسیاری از افرادی که بینی آن ها گوشتی است ، به علت واهمه از برگشت نتایج جراحی بینی گوشتی از انجام عمل زیبایی بینی صرف نظر می کنند ؛ در این باره باید بگوییم که در حال حاضر به علت استفاده از تکنیک های نوین و استاندارد ، احتمال بازگشت بینی های گوشتی به حالت اولیه خود بعد از گذشت مدتی از عمل زیبایی بینی نزدیک به صفر می باشد ، بنابراین جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

مدت زمان انجام جراحی زیبایی بینی چقدر است ؟

مدت زمانی که برای انجام جراحی زیبایی بینی نیاز می باشد ، با توجه به گستردگی عمل بینی متفاوت است ؛ بنابراین ما قادر به بیان زمان مشخصی برای انجام عمل زیبایی بینی نیستیم ، اما در حالت کلی عمل زیبایی بینی بین 1 الی 3 ساعت به طول می انجامد .

دوره نقاهت جراحی بینی گوشتی چقدر است ؟

در حال حاضر با توجه به تکنیک های نوین و استانداردی که در عمل زیبایی بینی استفاده می شود ، دوره نقاهت عمل زیبایی بینی به 7 الی 10 روز کاهش یافته است.

آیا بیماران پس از جراحی بینی گوشتی در تهران با دکتر طاهریان ، باید از دستورالعمل خاصی پیروی کنند ؟

بله ، افرادی که عمل زیبایی بینی گوشتی انجام داده اند باید در دوره نقاهت عمل بینی یک سری نکات و مراقبت ها را رعایت کنند ؛ در مقاله مراقبت های بعد از جراحی بینی ، به طور مفصل در این باره توضیح داده ایم .

گچ بینی ، تا چه مدت بعد از رینوپلاستی گوشتی باید بر روی بینی باقی بماند ؟

بیمارانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، باید پس از گذشت 1 هفته از عمل زیبایی بینی به جراح جهت برداشتن گچ بینی خود مراجعه کنند .

بیماران پس از جراحی بینی گوشتی باید تا چه مدت از چسب بینی استفاده کنند ؟

استفاده از چسب بینی ، بسته به شرایط بیماران متغیر می باشد و مدت زمان استفاده از آن باید توسط پزشک مشخص گردد .

آیا بینی من گوشتی است ؟

به عنوان یک خبر خوب باید گفت یک جراح مجرب و متخصص زمانی که بینی شما را ارزیابی می کند می تواند به شما بگوید که بینی و پوست شما از چه نوعی است و چه نتیجه ای را باید از عمل بینی گوشتی انتظار داشته باشید. ضخامت پوست شما هنگام جراحی هم باید ارزیابی شود و سپس تغییرات مورد نیاز برای چارچوب و اسکلت بندی بینی اعمال شود.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر طاهریان

 

آیا رینوپلاستی بینی گوشتی ، سخت تر است ؟

در واقع بینی گوشتی و استخوانی ، بعد از جراحی دارای یک سطح دشواری و سختی مشابه در دوره نقاهت می باشند ؛ ولی دوره ریکاوری برای بینی گوشتی ، طولانی تر است.

بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی در تهران ، چه سنی است ؟

این فرآیند باید زمانی انجام شود ، که رشد مولفه های صورت بخصوص بینی ، کامل شده باشد. بنابراین اگر انگیزه برای انجام این پروسه ، نواقصی از قبیل نواقص مادرزادی یا انسداد بینی ، یا ناهنجای های مربوط به بینی نیست ، باید بعد از بلوغ ، این عمل را انجام داد. اگرچه این عمل را می توان ، در دختران بعد از سن 14 سالگی و در پسران بعد از سن 16 سالگی انجام داد ، ولی معمولاً بهترین سن برای جراحی در تمامی افراد ، بعد از سن 18 سالگی می باشد. چون در این سن ، رشد مولفه های صورت تکمیل شده است.

مشکلات عمل بینی گوشتی چیست ؟

تنها مشکل این فرآیند زیبایی ، در مقایسه با جراحی بینی استخوانی ، ریکاوری طولانی می باشد. منظور این است ، که به دلیل پوست ضخیم و بافت نرم ، 1 تا 3 سال زمان مورد نیاز است ، تا شکل نهایی بینی نمایان شود.

آیا امکان استفاده از لیزر در جراحی بینی گوشتی وجود دارد؟

با استفاده از تکنولوژی لیزر، می‌توان در جراحی دماغ گوشتی به روش باز ، پوست روی بینی را برش داد.

گوشتی در مردان و زنان

هدف اصلی از انجام جراحی بینی گوشتی، اصلاح ایرادات ظاهری بینی است. با این حال، فرایند این عمل برای مردان و زنان تا حدی متفاوت است.

  1. جراحی بینی گوشتی در مردان: عمل بینی گوشتی به عنوان یکی از روش‌های پرطرف‌دار در جراحی بینی مردانه محسوب می‌شود. زیرا بسیاری از آقایان تمایل دارند تغییرات ظاهری چشمگیر در بینی خود را تجربه نکنند و به دنبال رفع ایرادات ظاهری باشند. بیشتر مردان دارای بینی گوشتی هستند که از بافت ماهیچه‌ای و چربی فراوانی تشکیل شده است. به همین دلیل، جراحان معمولاً رینوپلاستی گوشتی با الگویی طبیعی‌تر و کمتر فانتزی مناسب می‌دانند.
  2. جراحی بینی گوشتی در زنان: جراحی بینی عروسکی یا فانتزی در بین خانم‌ها محبوب‌تر است. با این حال، اجرای این نوع جراحی برای بینی‌های گوشتی ریسک‌های بالایی دارد. جراحان برای بینی گوشتی زنانه معمولاً توصیه می‌کنند که از مدل جراحی با الگوی طبیعی استفاده شود. با توجه به پوست ضخیم و پره‌های بزرگ در بینی‌های گوشتی زنان، عمل زیبایی بینی گوشتی با قوز استخوانی روی پل بینی ممکن است دشوار باشد و ممکن است ماندگاری آن نیز محدود باشد. قبل از انجام این نوع جراحی، مقاومت بینی گوشتی باید توسط پزشک متخصص زیبایی بررسی شود.