جراحی زیبایی بینی به عنوان یکی از مشکل ترین فنون جراحی شناخته شده است و یکی از دلایل آن دخیل بودن استعداد زیبایی شناسی و هنر جراح مورد نظر است . آموزش جراحی پلاستیک بسیار گسترده است و جراحانی که از دانشگاه های معتبر فارغ  التحصیل شده و مورد تایید هیئت جراحان پلاستیک قرار گرفته اند، بسیار واجد شرایط هستند چرا که بسیار با استعداد بوده و مهارت های زیادی را در این زمینه کسب کرده اند.

با این حال ،

جراحی بینی یا بهتر است بگوییم هنر جراحی بینی، نیاز به یک مهارت زیبایی شناسی دارد که قابل تعلیم نیست و بیشتر در حکم یک استعداد درونی شناخته می شود درست مانند اینکه شما به دانشجویان خود مجسمه سازی و نقاشی آموزش می دهید اما فقط تعداد معدودی از آنها مشهور می شوند و می درخشند و دلیل این امر، وجود همان استعداد ذاتی است که این افراد را به خلق شاهکارهای تحسین برانگیز هدایت می کند.

برای رسیدن به یک شکل بینی طبیعی نیز، نیاز به همان استعداد ذاتی است .

فارغ از نوع بینی ، بزرگی ، کوچکی و نوع پوست ، می توان یک بینی را به خوبی جراحی کرد . بینی همیشه می تواند توسط یک جراحِ خوب بهبود پیدا کند و این استعداد ذاتی جراح، به او  یک دید کلی می دهد که به همه ی آناتومی صورت به منزله یک مجموعه نگاه کند ؛ در نظر گرفتن اندازه سر، شکل جمجمه ، استخوان صورت ، محل چشم ها، لب ها، گوش ها ،  محل ابرو ها و گونه ها  و در نهایت  شکل دادن بینی بین این مجموعه به طوری که هارمونی ایجاد شود فقط از یک جراح هنرمند و با تجربه  بر می آید .

بیماران آگاه باشند که  برای رسیدن به نتیجه ی خوب و داشتن یک بینی طبیعی  ، باید از انتخاب جراح بینی خود مطمئن باشید و همچنین مطمئن شوید که پزشک شما قبول دارد که همه ی فنون جراحی قابل تعلیم و آموزش نیست و قسمتی از این فنون به استعداد و هنر جراح بستگی  دارد .

چگونه از مهارت و هنر پزشک خود مطمئن شویم ؟

چندین راه برای شناخت  و اطمینان از پزشک انتخابی وجود دارد .

  • صحبت کردن با پزشک و پرسیدن سولات خود و بررسی نحوه پاسخگویی او به سوالات شما
  • مشاهده گالری عکس های قبل از عمل و بعد از عمل پزشک انتخابی خود
  • پرس و جو و صحبت کردن با بیماران دیگر او
  • مشاهده جراحی های قبلی و اطمینان از نتایج  مطلوب آنها