انجام جراحی بینی ، تاثیر به سزایی در زیبایی چهره افراد دارد ؛ به همین علت است که ما روزانه شاهد افزایش تعداد افرادی که این عمل را انجام می دهند ، هستیم ؛ اما آیا می دانید در گرفتن یک نتیجه فوق العاده چه فاکتورهایی دخالت دارند ؟ عمل بینی یک پروسه چند مرحله ای است که تمامی مراحل آن در نتیجه نهایی تاثیر گذار هستند. اولین مرحله یا همان اقدامات قبل از جراحی بینی ، از اهمیت بالایی برخوردارند. زیرا هر شروع پروسه در جهت درست تری باشد ، قطعاً در ادامه نیز مراحل دیگر به درستی پیش می روند. از این بابت در این بخش از مقاله های دکتر طاهریان ، جراح بینی خوب در تهران ، اطلاعات جامع و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده ایم تا بتواند با آگاهی کامل ، از همان ابتدا برای عمل کردن بینی تان اقدام نمایید.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر طاهریان

اهمیت نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی

همانطور که گفته شد برای انجام هر عمل زیبایی از جمله عمل بینی فرد باید از همه جهات ، چه جسمی چه ذهنی ، آمادگی کاملی پیدا کند. اقدامات قبل از جراحی بینی به بهترین جراح بینی در تهران کمک می کنند تا به میزان آمادگی فرد متقاضی پی برده و در صورتی که مانعی بر سرراه عمل قرار داشته باشد ، بتوانند با تشخیص درست ، این مانع را از سر راه بردارند. هر چه این اقدامات درست تر و دقیق تر به انجام برسند ، قطعا میزان موفقیت پروسه نیز بیشتر خواهد بود.

آیا برای جراحی کردن بینی تان آماده هستید ؟

برای اینکه بتوانید با آمادگی کامل و با کمترین استرس تحت عمل جراحی قرار بیگیرید ، یک راهنمای کامل در جهت آماده شدن برای عمل که شامل توضیحات کاملی راجع به اقدامات قبل از جراحی بینی است را برای شما آماده کرده ایم :

بیشتر متقاضیان عمل زیبایی بینی با نزدیک شدن به زمان جراحی ، بیشتر و بیشتر دچار اضطراب می شوند ؛ اگر چه این امری عادی می باشد ، ولی هر چه قدر به بیمار در مورد جراحی ، بیشتر اطلاع رسانی شود و آمادگی بیشتری داشته باشد ، اضطراب او قبل از زمان جراحی ، کمتر خواهد بود.

این راهنما ، نکات و دستورالعمل های آماده شدن برای عمل بینی را که باید قبل از جراحی دنبال کنید ، ارائه می دهد ؛ با این روش و دانستن اقدامات قبل از جراحی بینی ، همه چیز بهتر پیش خواهد رفت و شما جراحی موفق تری خواهید داشت ؛ در پایان این پست ، شما کلیه اطلاعات مورد نیاز درباره تست های لازم تا رژیم غذایی قبل از عمل جراحی را در اختیار خواهید داشت.

آماده شدن برای جراحی

ما می دانیم که شما هر چه به روز جراحی نزدیک تر می شوید ، چقدر هیجان زده و عصبی هستید ؛ این یک احساس طبیعی است چون عمل کردن بینی ، تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی زیبایی صورت شما برای کل دوره زندگی تان دارد. برای آماده شدن به طور کامل برای جراحی ، از شما می خواهیم زمانی را برای خواندن این پست صرف کنید.

مشاوره و آزمایش قبل از عمل جراحی

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی ، ملاقات و جلسه مشاوره با بهترین جراح برای عمل بینی در تهران است. جراح به منظور حصول اطمینان از آمادگی شما برای جراحی ، می خواهد درباره موقعیت سلامت شما کسب اطلاعات کند. در طول ویزیت قبل از جراحی ، پزشک ، کلیه اطلاعات مربوط به تاریخچه پزشکی از قبیل سابقه گرفتگی بینی ، جراحی و بیماری های احتمالی شما را کسب می نماید ؛ برای مثال ، بیماران دارای ناهنجاری های خونریزی ، با عنوان هموفیلی ، داوطلبین خوبی برای این عمل نمی باشند.

آزمایش فیزیکی

آزمایش فیزیکی ، یک قدم آمادگی مهم برای عمل بینی می باشد که مستقیما بر روی نتیجه جراحی تاثیر می گذارد. در طول آزمایش فیزیکی ، پزشک ، حفره های بینی ، پوست بینی ، ناهنجاری های استخوان و غضروف ، ضخامت پوست و غدد چربی بینی را بررسی می کند. به علاوه ، روش متداول تنفس شما به منظور کشف این موضوع که آیا شما از راه بینی نفس می کشید یا دهان ، مورد بررسی قرار می گیرد ؛ چنین آزمایشاتی پیش از جراحی ، به بهترین دکتر عمل بینی تهران در آماده سازی یک طرح یا پلان جراحی مناسب ، کمک می کند. پزشک ، در این مرحله از اقدامات قبل از جراحی بینی این اطلاعات را از طریق لمس کردن و تجزیه و تحلیل بصری کسب می نماید ؛ قد ، وزن و فشار خون شما جزو آزمایشات لازم قبل از جراحی می باشد.

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر طاهریان

انتخاب بهترین جراح بینی ، مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی

  1. همانطور که می دانید مهم ترین نکته در رابطه با جراحی زیبایی بینی ، انتخاب جراح بینی خوب در تهران می باشد و بسیاری از افراد در این باره سردرگم می شوند ؛ چرا که ایشان تاثیر مستقیم بر روی نتیجه عمل دارد ، از این رو کسانی که تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی گرفته اند ، باید در حین انتخاب دکتر عمل بینی بسیار دقت کنند.
  2. بیمارانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی ، را دارند باید در جلسه مشاوره با یک دکتر عمل بینی خوب در تهران تمامی خواسته و نظرات خود را بیان کرده تا پزشک بینی از انتظارات آن ها مطلع شود.
  3. استعمال دخانیات قبل از جراحی بینی ، سبب عدم اکسیژن رسانی در حین عمل بینی می شود ؛ به همین علت توصیه می شود بیماران مدتی قبل از جراحی زیبایی بینی از مصرف سیگار و قلیان خودداری کنند و حتی الامکان در معرض دود این موارد نیز قرار نگیرند.
  4. بهتر است افرادی که قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارند ، مدتی قبل از آن از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل خودداری کنند ؛ چرا که امکان دارد مصرف الکل باعث ایجاد اخلال در حین عمل بینی شود.
  5. حضور همراه زمانی که فرد به قصد انجام جراحی زیبایی بینی به بیمارستان یا کلینیک مراجعه می کند ، الزامی می باشد.

نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی

  • توصیه می شود در روز جراحی زیبایی بینی ، بانوان بدون آرایش و آقایان بدون ریش و سبیل به کلینیک مراجعه کنند.
  • بهتر است بیماران در روز قبل از جراحی زیبایی بینی ، به اندازه کافی آب میل کنند.
  • در راستای اقدامات قبل از جراحی بینی توصیه می شود بیماران روز قبل از جراحی زیبایی بینی استحمام کنند ، زیرا آن ها تا مدتی بعد از عمل اجازه شستن سر خود را ندارند ؛ چرا که گچ بینی نباید خیس شود.
  • بیمارانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ، باید از مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی که سبب رقیق شدن خون می شوند ، پرهیز کنند ؛ چرا که مصرف داروهای منعقد کننده خون قبل از جراحی زیبایی بینی احتمال خونریزی در حین عمل بینی را افزایش می دهد.
  • هنگامی که افراد جهت انجام جراحی زیبایی بینی به کلینیک مراجعه می کنند ، باید ناشتا باشند ؛ به همین منظور آن ها باید از 8 ساعت قبل از شروع عمل بینی از خوردن و آشامیدن خودداری کنند.

آماده کردن شرایط برای دوره ریکاوری پس از جراحی

یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی این است که تمام وسایل و موارد موردنیاز خود در زمان نقاهت را باید قبل از عمل آماده نمایید تا هر آنچه می خواهید به راحتی در دسترس تان باشد. از جمله مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید عبارتند از :

فراهم کردن یک محیط آرام و مناسب برای استراحت : همانطور که می دانید در چند روز اول از جراحی بینی باید به خوبی استراحت کنید. به همین منظور یک محیط آرام و به دور از استرس را انتخاب نمایید. همچنین از آن جایی که نیاز است برای خوابیدن سرتان را کمی بالاتر قرار دهید ، تعداد بالش موردنیاز خود را در محل استراحت قرار دهید.

تهیه داروهای موردنیاز : پیش از عمل جراح بینی تهران ، شما را از داروهایی که ممکن است در دوره ریکاوری احتیاج داشته باشید ، آگاه می کند. قبل از عمل این داروها را خریداری کنید.

آماده کردن غذا و مواد مغذی : اگر آشپزی روزانه بر دوش شماست ، سعی کنید پیش از عمل چندین وعده غذایی را آماده کنید تا در زمان ریکاوری به جای استراحت وقت خود را صرف پخت و پز نکنید. اگر چنین امری برایتان مقدور نمی باشد ، از اعضای خانواده یا دوستان خود کمک بگیرید. دقت داشته باشید که خوراکی های مناسب برای دوران ریکاوری را تهیه کنید تا در آن بازه هر زمان نیاز پیدا کردید ، به راحتی مصرف نمایید.

از مصرف این داروها پیش از عمل بینی خودداری کنید :

  • آسپیرین : مصرف هر گونه داروی محتوی آسپیرین باید یک هفته پیش از جراحی بینی متوقف شود. چرا که این داروها باعث رقیق شدن خون می شوند و احتمال خونریزی را بالا می برند.
  • سلکوکسیب : این دارو نیز یک هفته مانده به عمل نباید مورد استفاده قرار بگیرد.
  • ویتامین E: در هفته منتهی به روز عمل ، ویتامین E و هر خوراکی حاوی آن نباید مصرف شود.
  • داروهای گیاهی : به خاطر تاثیر احتمالی این داروها بر خونریزی و پروسه بیهوشی ، لازم است هفته قبل از جراحی استفاده نشوند

نکته : مصرف داروهای هورمونی و بروفن نیز باید دو هفته قبل از عمل با مشورت و نظر مسقیم پزشک مربوطه متوقف شود.

یک هفته قبل از رینوپلاستی

  • استراحت کافی داشته باشید. بدن شما برای بهبود یافتن بعد از جراحی به انرژی نیاز دارد. زمانی که به طور کامل استراحت کرده باشید و خواب شما کافی باشد ، دوره نقاهت راحت تری خواهید داشت و نتایج بهتری خواهید گرفت.
  • صورت را تمیز نگه دارید. پاکیزه نگه داشتن صورت و پوست نقش مهمی را در اقدامات قبل از جراحی بینی ایفا می کند. روزی دو بار با یک شوینده ملایم صورت خود را بشویید. می توانید هر یک روز در میان نیز لایه برداری کنید تا پوست مرده از بین برود.
  • از قبل برنامه ریزی کنید. بعد از جراحی نیاز است تا یک نفر شما را به خانه برساند. این عمل سرپایی است ، یعنی همان روز از بیمارستان مرخص می شوید. بعد از اتمام پروسیجر برای مدت کوتاهی تحت نظر قرار می گیرید تا از خوب بودن حالتان اطمینان حاصل شود. در صورت تایید ، به خانه فرستاده می شوید. اما به علت اثر داروهای بیهوشی گیج خواهید بود و نمی توانید رانندگی کنید و از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید ، بنابراین از چند روز قبل به منظور رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی ، با یکی از عزیزان خود هماهنگ کنید تا روزی که به بیمارستان می روید همراه شما باشند و شما را به منزل برسانند. این فرد می تواند در انجام کارهای شخصی و رفع نیازهای شما نیز کمک بسزایی کند.

روز عمل زیبایی بینی

  • برای این پروسه ، تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید. مهم است که هشت ساعت قبل از مراجعه به بیمارستان چیزی نخورید و ننوشید. اگر قبل از این هشت ساعت آب کافی میل کنید احساس بهتری خواهید داشت و زودتر به بهبودی دست پیدا می کنید.
  • آرایش نکنید. مواد آرایشی می توانند در طول پروسیجر منجر به تحریک و آزار پوست شوند. صبح زود صورت خود را بشویید تا هیچ کثیفی یا مواد آرایشی روی پوست باقی نمانده باشد.
  • لباس های درست را انتخاب کنید. برای انجام این جراحی ، گان ( لباس مخصوص ) در اختیار شما قرار می گیرد و بعد از اتمام کار باید لباس های شخصی خود را بپوشید. پس باید اطمینان حاصل کنید که این البسه به اندازه کافی راحت هستند و منجر به احساس ناراحتی نمی شوند. توصیه می شود لباس های دکمه دار با یقه باز و گشاد بپوشید ؛ به این ترتیب پارچه روی بینی کشیده نمی شود.

کارهایی که به منظور اقدامات قبل از جراحی بینی نباید انجام دهید

  • از کرم های موضعی استفاده نکنید. در حدود چهار یا پنج روز قبل از رینوپلاستی ، از کرم های حاوی رتین –آ ، سالیسیلیک اسید ، بنزوئیل پروکسید و پمادهای غیرتجویزی استفاده ننمایید. از یک پاک کننده ساده بهره بگیرید و در صورتی که شک دارید چه محصولی را استعمال کنید با پزشک خود صحبت کنید.
  • در سایه بمانید. از قرار گرفتن در برابر نور خورشید خودداری کنید. اشعه های UV برای پوست مضر هستند و باعث می شوند رنگ پوست تغییر کند و روند بهبودی را با مشکل مواجه سازد. شما در این مدت باید از سولاریوم نیز دوری کنید.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر طاهریان

مقابله با ترس از بیهوشی در اقدامات قبل از جراحی بینی

ترس از بیهوشی و تیغ جراحی یک ترس شایع و طبیعی در میان افراد است. بیشتر افرادی که از بیهوشی می ترسند ، گمان می کنند ممکن است بعد از بیهوشی دیگر به هوش نیایند ؛ در حالی که باید بدانید امروزه تکنولوژی و علم تا حدی پیشرفت داشته است که نیازی به نگرانی در رابطه با مسائل این چنینی نیست. همانطور که می دانید در اقدامات قبل از جراحی بینی از شما خواسته می شود تا آزمایش هایی را انجام دهید ؛ بررسی نتایج آزمایش کمک می کند تا متخصص بیهوشی با شرایط بدنی شما آشنایی پیدا کند و دوز مناسبی از دارو را در پروسه جراحی تزریق نماید ؛ همچنین تیم بیهوشی در تمامی مدت زمان انجام جراحی در اتاق عمل حضور دارند و علائم حیاتی شما را کنترل می کنند.

لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که امروزه هزاران بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرند بدون اینکه دچار عوارض داروی بیهوشی شوند. در صورتی که هر نوع نگرانی در این باره دارید ، می توانید این موضوع و علت ترس خود از بیهوشی را با دکتر طاهریان ، جراح بینی تهران در میان بگذارید تا پزشک با دادن اطلاعات و حقایق مربوطه در این امر ترس و استرس شما را کاهش دهد.

از دیگر موارد کمک کننده در کنترل استرس قبل از جراحی بینی به موارد زیر می توان اشاره نمود :

  • دوش گرفتن شب قبل از جراحی تا حد زیادی می تواند به ریلکس شدن و آرامش پیدا کردن شما کمک نماید.
  • پیاده روی از جمله روش های موثر در کاهش اضطراب و ترس است.
  • می توانید برای کمک به کاهش ترس خود ، گوش دادن به پادکست و یا موسیقی های ملایم را امتحان نمایید.
  • خواندن چندین صفحه کتاب گاه می تواند کمک کننده باشد.
  • یوگا و انجام مدیتیشن نیز تا حد زیادی می تواند به کنترل اضطراب شما قبل از جراحی بینی کمک نماید.

نگاهی کلی به دستورات قبل از عمل بینی

  • شب قبل از عمل بهتر است نیم ساعت پیاده روى کنید.
  • شب قبل ، غذاى سبک میل فرمایید.
  • قبل از خواب استحمام کنید.
  • در صورتى که اضطراب عمل جراحى پلاستیک بینی مانع خواب گردد ، می توان از آرام بخش هایى نظیر اکسازپام استفاده نمود.
  • در صورتی که از داروى خاصى استفاده می کنید ، به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف آسپیرین و داروهای مشابه موجب ورم و کبودی بینی
  • پس از جراحی می گردد.
  • افرادى که دچار بیمارى زمینه اى نظیر بیمارى هاى قلبى ، ریوى ، نورولوژیک و … مى باشند ، باید جراح خود را قبل از عمل مطلع سازند.
  • شب قبل از عمل ، از ١٢ شب ناشتا باشید. (صبح روز عمل از مصرف خوراکى ها -حتى آب- اجتناب فرمایید.)
  • شب قبل ، ساعت عمل خود را با خانم منشی قطعى فرمایید.
  • لطفاً با احتساب ترافیک صبحگاهى تهران ، ١ ساعت قبل از عمل جهت پذیرش و انجام آزمایش خون در مرکز جراحى حاضر باشید.
  • دفترچه بیمه خود را روز جراحی همراه داشته باشید.