در گذشته جراحی های زیبایی صورت فقط برای افراد ثروتمند و مشهور انجام می شد و همه ی اقشار جامعه را شامل نمی شد. اما اکنون هر ساله تعداد زیادی از افراد برای جراحی بینی، جراحی پلک، پروتز چانه و گونه و… به مطب جراحان مختلف مراجعه می کنند. در این مقاله در مورد تعدادی از محبوب ترین جراحی های زیبایی صورت توضیح می دهیم و اطلاعات مختصری راجع به هر کدام در اختیار خوانندگان قرار می دهیم.

جراحی بینی یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی صورت

جراحی بینی یا رینوپلاستی جزء یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی صورت محسوب می شود. یک جراح متخصص و با تجربه می تواند بینی های بزرگ و پهن را که روی آن قوز دارد یا کج شده است و به طور طبیعی یا در اثر یک آسیب از مرکز خارج شده است، به خوبی اصلاح کند.

جراحی بینی

نمونه جراحی بینی دکتر طاهریان

جراحی بینی یکی از جراحی هایی است که در میان جوانان بین 18 تا 35 سال خیلی محبوب است. مشکلات بزرگ بعد از جراحی بینی، نادر است و برای دوران نقاهت نیز بین 1-3 هفته زمان لازم است.

جراحی پلک

جراحی پلک

جراحی پلک، که بلفاروپلاستی نیز نامیده می شود می تواند کمکی برای انواع نگرانی ها باشد. از افتادگی پلک بالا گرفته تا پف زیر چشم. در این جراحی پوست و چربی های اضافه برای ایجاد پلک های صاف تر و تنگ تر حذف می شود. برای کاهش پف چشم و کیسه های زیر چشم می توان چربی را از یک نقطه به نقطه ی دیگر انتقال داد. فرآیند بهبود حدودا یک هفته طول می کشد، و جای بخیه نیز خیلی به چشم نمی آید.

جراحی لیفت گردن

جراحی لیفت گردن

بافت سست شده و افتاده ی گردن نتیجه ی ضعیف شدن ماهیچه های گردن است. با جراحی لیفت گردن یا جراحی غبغب می توان پوست و بافت شل شده ی زیر گلو را که اثر افزایش سن فرم خود را از دست داده است احیا کرد. یک جراح می تواند این مشکلات را به وسیله ی تعدیل و حذف ماهیچه های گردن و خارج کردن چربی ها برطرف کند. لیفت گردن معمولا همراه با لیفت صورت انجام می شود. مانند سایر جراحی ها احتمال خیلی کمی برای عفونت وجود دارد که با دارو می توان جلوگیری کرد. دوران نقاهت نیز حدودا دو هفته طول می کشد.

جراحی لیفت صورت

با لیفت صورت می توانید یک صورت صاف تر و جوان تر داشته باشید. این جراحی از کنار گوش آغاز می شود و جراح در طول این فرآیند پوست های اضافه را حذف می کند و برای اینکه بتواند صورت بیمار را سفت تر کند روی لایه های عمیق تر و ماهیچه های زیر پوست کار می کند. امروزه لیفت صورت دیگر جزو 5 جراحی پر طرفدار محسوب نمی شود. چون در حال حاضر گزینه های آسان تری مانند فیلر های تزریقی، بوتاکس، سفت کردن به وسیله رادیو فرکانس یا درمان به وسیله ی لیزر جای آن را گرفته است.

تزریق ژل یا پر کننده های صورت

پر کننده ها یا ژل هایی مانند Juvederm ، Restylane ، Sculptra  به عنوان یک راه درمانی تاثیر گذار برای خطوط و چین و چروک های عمیق استفاده می شود. این ژل ها می توانند برای کاهش خطوط و چین های عمیق، پر کردن چاله ها، افزایش گونه های فرو رفته و صاف کردن کردن حاشیه های صورت به کار روند. ژل های تزریقی ضد پیری یک روش غیر جراحی برای دستیابی به پوستی جوان تر محسوب می شوند که می تواند با حجم دادن، خطوط خستگی و چین و چروک صورت را از بین ببرد.

پروتز لب

پروتز گونه

ایمپلنت های گونه برای افرادی استفاده می شود که گونه های فرو رفته ای دارند یا خطوط گونه ی آن ها نا مشخص است.

افرادی که گونه هایشان ساختار ضعیفی دارد یا صورت باریک و تختی دارند یا آنهایی که خطوط گونه ی خود را در اثر افزایش سن از دست داده اند می توانند از فوایدی که پروتز گونه برای زیبایی ایجاد می کند بهره مند شوند.

سادگی جراحی پروتز گونه و هزینه ی به نسبت پایین آن باعث شده است که این جراحی یکی از پرطرفدارترین جراحی ها در بین جراحی های زیبایی صورت محسوب شود.

پروتز چانه

جراحی چانه یا پروتز چانه یک راه تاثیر گذار است که برای بهبود دادن حاشیه های صورت و ایجاد یک نیمرخ زیبا تر استفاده می شود. جراحی چانه یا پروتز چانه یک جراحی ساده است که برای تغییر ساختار زیرین صورت و ایجاد تعادل برای اجزای صورت از ایمپلنت استفاده می کند. این جراحی گاهی اوقات با جراحی زیبایی بینی ترکیب می شود تا بتواند نیمرخ زیباتر و متعادل تری را برای بیمار ایجاد کند.

روش های جایگزین دیگری که می تواند بجای ایمپلنت استفاده شود یا همراه با ایمپلنت انجام شود عبارتند از : فیلر های تزریقی و جراحی فک

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش یک نوع عمل زیبایی برای مردان، زنان و کودکان است که برای غلبه بر خجالت زدگی و پریشانی ناشی از نافرمی و بیرون زدگی گوش ها انجام می شود. در این جراحی زیبایی می توان اندازه، شکل، مکان، آسیب دیدگی، عدم تقارن، مشکلات ظاهری مادر زادی و غیره را برطرف کرد.

اتو پلاستی یا جراحی زیبایی گوش به وسیله ی اصلاح کردن و نازک کردن غضروف های پشت گوش انجام می شود. این کار باعث می شود گوش ها به سر نزدیک تر شوند. جراحی زیبایی گوش هم می تواند توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی انجام شود و هم توسط یک جراح پلاستیک.

انتخاب جراح

اگر برای انجام جراحی زیبایی تصمیم خود را گرفته اید، این مهم است که انتظارات واقع بینانه داشته باشید و به جراح خود اعتماد کنید.

از جراح خود درباره تخصص و تجربه اش در جراحی های زیبایی صورت سوال کنید. با کسانی که توسط دکتر انتخابی شما جراحی شده اند مشورت کنید. از دکترتان بخواهید که تمام منافع و معایب جراحی را برای شما توضیح دهد و از همه مهم تر بگویید که دقیقا چه انتظاری از نتیجه ی جراحی دارید و بررسی کنید که نظرات او چقدر به خواسته ی شما نزدیک است.