میل به زیبایی در همه افراد ؛ اعم از افراد مشهور و عادی وجود دارد و در جوامع امروزی این میل دو چندان شده است ؛ حال در بین جراحی های زیبایی ، جراحی زیبایی صورت به خصوص جراحی بینی طرفداران بیشماری به خود اختصاص داده و در صدر لیست اعمال زیبایی قرار گرفته و روزانه شاهد بالا رفتن شمار روز افزون آن هستیم. همانطور که گفته شد امروزه جراحی زیبایی بینی در بین همه مردم ؛ اعم از زن و مرد باب شده است و بسیاری از افراد تصمیم به انجام آن می گیرند ، اولین موضوعی که ذهن فرد را درباره عمل زیبایی بینی درگیر می کند ، انتخاب جراح بینی تهران می باشد ، انتخاب جراح زیبایی بینی که در کار خود زبده و حاذق باشد ، بسیار مهم است ؛ زیرا همانطور که می دانید نتیجه عمل زیبایی بینی به او بستگی دارد.

بسیاری از افراد در حین انتخاب جراح بینی ، سردرگم می شوند ؛ ما در این مقاله ، راهکارهایی را به شما پیشنهاد می دهیم که به راحتی بهترین جراح بینی را انتخاب کنید.

جراح بینی تهران

انتخاب بهترین جراح بینی تهران

مثل هر پزشک دیگری ، شما باید در انتخاب جراح بینی نیز تحقیقات لازم را انجام داده و نتایج بدست آمده از جراحی های وی را بررسی کنید.

یک حسن تفاهم خوب بین بیمار و پزشک نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. این رابطه ای است که شما با پزشک خود ، ایجاد می نمایید و اگر شما و پزشک ، قادر به درک یکدیگر نباشید ، این امر باعث ایجاد یک حس استرس غیر الزامی در کل فرایند می شود. بنابراین ایجاد حس صمیمیت و مهربانی در بیمار از سوی پزشک ، نقش بسیار مهمی را در سپری کردن روند درمان در یک مسیر مثبت ایفا می کند.

نحوه انتخاب بهترین جراح بینی تهران

در ابتدا فرد متقاضی جراحی زیبایی بینی ، برای به دست آوردن لیستی از بهترین جراحان بینی می تواند به جستجو در اینترنت بپردازد یا اینکه از دوستان و آشنایان خود که در این زمینه اطلاعات دارند ، کمک بگیرد.

فرد پس از به دست آوردن لیستی از جراحان بینی ، بهتر است جهت دیدن نمونه کارهای آن ها به سایت یا اینستاگرام شان مراجعه کند ، احتمالا در سایت جراح بینی مورد نظر ، اطلاعاتی در رابطه با سوابق پزشکی او نیز قرار داده شده است ؛ فرد متقاضی جراحی بینی ، با خواندن آن مطالب آشنایی بیشتری با ایشان به دست می آورد.

کامنت های بیماران به راحتی در اینترنت قابل دسترسی می باشد.

یک جراح بینی ماهر ، دارای ریویوهای مثبتی از سوی بیماران راضی از نتیجه جراحی می باشد که شما می توانید آن ها را خوانده و در اتخاذ تصمیم صحیح برای انتخاب جراح بینی ، قدم درست را بردارید.

شرکت در جلسه مشاوره با جراح بینی ، نیز کمک شایانی به بیماران جهت انتخاب جراح بینی می کند ؛ بنابراین از این موضوع غافل نشوید.

در حالت کلی آگاهی از سوابق پزشکی ، دیدن نمونه کارها و صحبت با بیماران قبلی جراح مورد نظر ، کمک شایانی به بیماران در انتخاب جراح بینی می کند ، بنابراین نسبت به این موارد بی توجه نباشید.

ویژگی بهترین جراح بینی تهران

  • بهترین جراح بینی تهران ، کسی است که اولویت بیمار را نسبت به منافع مالی خود در اولویت قرار دهد.
  • جراح بینی ، در جلسه مشاوره با بیمار باید با صبر و آرامش به خواسته ها و نظرات بیمار گوش فرا دهد و سپس خواسته های او را با دقت بررسی کند ، در صورت عدم امکان تحقق خواسته های بیمار جراح بینی باید او را با دلایل علمی و منطقی قانع کند در صورتی بیمار قانع نشد و به انجام خواسته غیر معقول خود اصرار ورزید ، جراح بینی باید از انجام عمل بینی او صرف نظر کند.
  • بهترین جراح بینی ، باید بر علم زیبایی شناسی و ریاضی تسلط داشته باشد تا بتواند بین بینی و دیگر اعضا صورت تناسب بر قرار کند.
  • بهترین جراح بینی ، کسی است که توانایی ایجاد حس اعتماد در بیماران را داشته باشد.
  • جراح بینی ، باید به طور کامل در رابطه با مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی به بیماران توضیح دهد.

جراحی زیبایی بینی با لیزر

بسیاری از بیماران از جراح بینی درخواست عمل زیبایی بینی با لیزر ، را دارند لازم به ذکر است که امکان انجام عمل زیبایی بینی با لیزر ، وجود ندارد و تنها کاربرد لیزر در عمل زیبایی بینی ، رفع اسکارهای ناشی از جراحی بینی می باشد.

انواع بینی

بینی افراد به سه دسته بینی گوشتی ، استخوانی و غضروفی تقسیم می شود ، هر کدام از این بینی ها ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و از جراحی زیبایی بینی نتایج متفاوتی را دریافت می کنند.

بینی گوشتی

از ویژگی بینی های گوشتی می توانیم به مواردی ؛ هم چون پوست ضخیم ، غضروف ضعیف ، نوک پهن و غیره اشاره کنیم ، جراح بینی در حین انجام جراحی بینی گوشتی به علت وجود پوست ضخیم در آن ها توانایی اعمال تغییرات گسترده را ندارد ، از این رو توصیه می شود افرادی که بینی آن ها در دسته بینی های گوشتی قرار می گیرد ؛ از انجام جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی خودداری کرده و جراحی بینی طبیعی انجام دهند.

بینی استخوانی

قوز یا برآمدگی ، پوست نازک و غضروف محکم از ویژگی بینی های استخوانی می باشد ، یکی از مهم ترین خصوصیات بینی های استخوانی وجود پوست نازک در آن ها می باشد ؛ چرا که پوست نازک امکان ایجاد تغییرات گسترده در بینی را به جراح بینی می دهد ؛ از این رو می توان گفت بهترین کاندید جهت انجام جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی افرادی می باشند که بینی آن ها استخوانی است.

بینی غضروفی

افرادی که دارای بینی غضروفی هستند ، بینی آن ها ترکیبی از بینی های گوشتی و استخوانی است ، در واقع می توان گفت بینی این افراد ویژگی هر دو نوع بینی دیگر را دارد.

بهترین سن برای جراحی بینی

هیچ محدودیت سنی برای رینوپلاستی در هر یک از دو جنسیت وجود ندارد ، البته در تعیین داوطلبی یک فرد برای جراحی بینی ، تکامل رشد بینی در مقایسه با سن بیمار ، فاکتور مهم تری محسوب می شود ؛ اگر جراحی قبل از تکمیل رشد بینی انجام شود ، دو چیز اتفاق می افتد : جراحی تا حدودی مانع تکامل رشد بینی می شود ، یا رشد بیشتر بینی ، بر روی شکل ظاهری آن اثر می گذارد. رشد بینی اغلب به طور میانگین در 16 سالگی تکمیل می شود. جز در موارد تروما ، جراحی بینی اغلب بعد از این سن انجام می شود.

خطرات رینوپلاستی

جراحی بینی ، یک جراحی بی خطر در دستان یک جراح ماهر و مناسب و در بیماران سالم می باشد. جراح بینی تهران قبل از روند عمل بینی ، تاریخچه پزشکی بیمار را بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که خطرات این روند برای شما از نقطه نظر پزشکی ، در حداقل سطح قرار دارد.

عوارض جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی نیز همانند دیگر جراحی های زیبایی ، عوارض جزئی هم چون تورم ، کبودی ، قرمزی و درد خفیف دارد که با گذشت مدت زمان کوتاهی از عمل زیبایی بینی و با رعایت صحیح نکات بعد از عمل بینی ، از بین می روند و خطر دیگری بیماران را تهدید نمی کند.

اما تمامی مطالب گفته شده در صورتی امکان دارد که جراح بینی انتخابی شما ، به اندازه کافی زبده و با تجربه باشد اگر جراح بینی که جراحی زیبایی بینی شما را انجام می دهد ، بی تجربه باشد ؛ ممکن است خطرات متفاوتی هم چون بروز مشکلات تنفسی ، غیرقرینگی حفره های بینی ، درد شدید ، عفونت و غیره برای شما به وجود آید ؛ در برخی از مواقع بینی بیمار ، بعد از جراحی زیبایی بینی به قدری تخریب می شود که او نیاز به جراحی بینی ترمیمی پیدا می کند.

با توجه به مطالب گقته شده شما متوجه نقش جراح بینی در عمل زیبایی بینی شده اید ، بنابراین برای انتخاب جراح زیبایی بینی ، بسیار با دقت عمل کنید.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

رعایت نکات پس از جراحی زیبایی بینی ، تاثیر به سزایی در دریافت نتایج مطلوب از آن دارد ؛ از این رو ، در ذیل به مهم ترین نکات بعد از جراحی بینی اشاره شده است ؛ با دقت در رعایت آن ها ، دوران نقاهت جراحی بینی را به راحتی پشت سر خواهید گذاشت.

عدم استعمال دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل تا مدتی پس از جراحی بینی ؛ چرا که منجر به طولانی شدن دوره نقاهت جراحی بینی ، می گردد.

عدم مصرف داروهایی که منجر به اختلال در انعقاد خون می گردند .

تغذیه بعد از عمل بینی

در روزهای ابتدایی پس از جراحی بینی ، توصیه به مصرف مواد غذایی نرم و آبکی می گردد ؛ افراد با گذشت زمان ، می توانند مواد غذایی سفت تر را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

میوه و سبزیجات را به وفور در رژیم غذایی خود قرار دهید.

به وفور آب میل کنید.

خونابه بعد از عمل بینی

بروز خونابه در روزهای ابتدایی پس از عمل بینی ، مسئله ای طبیعی می باشد که جای هیچ گونه نگرانی ندارد.

ورم بعد از عمل بینی

بروز تورم و کبودی پس از جراحی بینی ، مسئله ای طبیعی می باشد که به مرور زمان برطرف می گردد ؛ لازم به ذکر است که رعایت برخی از نکات که در ذیل به آن ها اشاره شده است ، منجر به تسریع در روند بهبودی پس از جراحی بینی می شود :

استفاده از کمپرس یخ

مصرف آب آناناس و آب کرفس

عدم قرارگیری در برابر گرما

عدم مصرف نمک و ادویه در رژیم غذایی

و از این قبیل موارد

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، باید در دوران نقاهت آن از خوابیدن بر روی شکم و پهلو اجتناب کرده و به طور طاق باز بخوابند ؛ لازم به ذکر است که قرار دادن دو بالش در زیر سر در حین خواب و استراحت ، کمک شایانی به تسریع در روند بهبودی تورم و کبودی ناشی از عمل بینی می کند .

با رعایت موارد فوق ، علاوه بر بهبودی سریع تر ، از بروز عوارض جبران ناپذیر ناشی از عمل بینی ، نیز جلوگیری می کنید ؛ بنابراین به هیچ عنوان در این باره سهل انگاری نکنید.

جراح بینی تهران

رایج ترین سوالاتی که از جراح بینی پرسیده می شود :

آیا نتیجه جراحی بینی گوشتی ماندگار است ؟

بله ، در گذشته به علت استفاده از تکنیک های نامناسب در جراحی بینی های گوشتی ، آن ها بعد از گذشت مدت زمانی فرم خود را از دست داده و به حالت اولیه خود بر می گشتند ، اما امروزه برای انجام جراحی بینی گوشتی ، از تکنیک های نوین و استانداری استفاده می شود که از برگشت آن ها به فرم اولیه شان جلوگیری می کند ؛ بنابراین درصورتی که بینی شما گوشتی است ، نگران برگشت پذیری آن نباشید .

آیا قوز بینی های استخوانی بر می گردد ؟

بسیاری از افرادی که بینی آن ها استخوانی است درباره برگشت قوز بینی بعد از عمل زیبایی بینی از جراح بینی خود می پرسند ؛ در این باره باید بگوییم که برگشت برآمدگی بینی های استخوانی امکان پذیر نیست.

هزینه جراحی زیبایی بینی توسط جراح بینی تهران چقدر است ؟

بسیاری از بیماران در سایت یا اینستاگرام جراحان بینی ، درباره هزینه عمل زیبایی بینی سوال می کنند ؛ در این رابطه باید ذکر کنیم که قیمت جراحی زیبایی بینی ، بعد از معاینه بیماران مشخص می گردد ؛ بنابراین برای اطلاع از هزینه جراحی زیبایی بینی بیمار ابتدا باید تحت معاینه قرار گیرد.

آیا افراد سیگاری می توانند جهت انجام جراحی زیبایی بینی اقدام کنند ؟

طبق توصیه های قبل و بعد از عمل بینی ، گفته می شود بیماران باید مدتی قبل و بعد از جراحی زیبایی بنیی از استعمال دخانیات پرهیز کنند ، زیرا مصرف سیگار باعث بروز اخلال در حین عمل بینی و دوره نقاهت بینی می شود.

دوره نقاهت عمل زیبایی بینی چقدر است ؟

در اکثر مواقع ، بیمارانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، بعد از گذشت 1 هفته می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.

بیماران چه مدت بعد از عمل بینی باید از چسب بینی استفاده کنند ؟

مدت زمان استفاده از چسب بینی ، بستگی به نظر جراح بینی بیمار دارد و او با توجه به شرایط بیماران این مدت زمان را تعیین می کند.

برای انجام جراحی زیبایی بینی از چند روش استفاده می شود ؟

جراحی زیبایی بینی طبق دو روش باز و بسته صورت می گیرد و انتخاب هر یک از این روش ها طبق شرایط بیمار و میزان پیچیدگی بینی او انجام می شود.

تفاوت جراحی بینی باز و بسته چیست ؟

بارزترین تفاوت میان جراحی بینی به روش بسته و باز در ناحیه ایجاد برش های بینی می باشد ؛ برش ها در جراحی بینی باز در ناحیه کلوملا و در جراحی بینی بسته در ناحیه داخلی حفره های بینی می باشند.

کدام روش بهتر است : رینوپلاستی باز یا بسته ؟

این یک موضوع بسیار بحث برانگیز در میان جراحان پلاستیک می باشد. رینوپلاستی یا جراحی بینی را می توان از طریق یک روند باز یا بسته انجام داد. روند باز ، شامل استفاده از برش های داخلی استفاده شده در رینوپلاستی بسته ، به علاوه یک برش کوچک در ستونچه بینی ( واقع در زیر بینی ) می باشد که به مرور زمان بهبود یافته و قابل مشاهده نمی باشد. مزیت تکنیک باز ، قابل رویت بودن ساختار بینی می باشد که در جراحی های ترمیمی و تروما ، الزامی می باشد.

آشکار بودن ساختار داخلی بینی ، به جراح اجازه می دهد تا برخی تغییرات را با زدن بخیه در نوک بینی که دسترسی به آن دشوار است ، ایجاد نماید. نقطه ضعف این روند ، طولانی تر بودن تورم بینی بعد از جراحی می باشد ، ولی این تورم به مرور زمان کاهش یافته و فروکش می کند.